FANDOM

X szarnyuak-Liderc osztag
Lidérc osztag
Alkotói adatok
Szerző(k)

Aaron Allston

Fordító(k)

Békési József

Eredeti kiadás
Magyar kiadás
Megjelenés

2000

Kiadó

LAP-ICS Kft. Aquila Könyvkiadója

Média típus

Ragasztott papírkötés

Oldalszám

413

ISBN

963-679-098-1

Kronológia
Sorozat

X-szárnyúak

Bevezető

Ők a galaxis legelitebb harcoló egysége. És amikor a Birodalom elleni harc a kezdetét veszi, az X-szárnyúak pilótái az életüket és a gépüket is kockára teszik, hogy megvédelmezzék a Lázadók Szövetségét. Ezúttal egy vakmerő titkos küldetés vár rájuk - egy birodalmi hajó legénységének álcázva magukat. Ez Wedge Antilles legmerészebb húzása: az X-szárnyú-vadászok titkos egysége, akiket más egységekből verbuváltak össze, olyanokból, akik valami okból nem feleltek meg az elvárásoknak. Wedge ad nekik még egy utolsó lehetőséget. Ám mielőtt az új pilóták kiképzése a végére érne, a osztag bázisát megtámadja a korábbi birodalmi admirális, Trigit hajója, és a Lidérc osztag kénytelen akcióba lendülni: elfoglalják a birodalmi hadihajót, és átveszik a legénység helyét. A küldetésük, hogy lényeges információkat szerezzenek Trigit admirális titkos fegyveréről, szabotálják a terveit, és csapdába csalják őt. Azonban e kockázatos és vakmerő terv kivitelezése során a Lidérc osztag rendbontó renegátjai a Birodalom egyik legármányosabb és legfortélyosabb mesterével kerülnek szembe. Képesek megfelelni a feladatnak? Ha elbuknak, a büntetésük azonnali halál.

Az X-szárnyúak: Lidérc osztag az X-szárnyúak könyvsorozat ötödik kötete. A könyvet 1998-ban jelentette meg a Bantam Spectra kiadó, a magyar fordítást 2000-ben az Aquila könyvkiadó dobta piacra. A regényt Aaron Allston írta, a borítót Paul Youll tervezte.

Szereplők

A lidércek

A zsiványkommandó kisegítőszemélyzete

Az Új Köztársaság katonái

Zsinj erői