Fandom

Weequay

2 733pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

LEGENDS.png

Weequay NEGAS.jpg
Weequay
Biológiai rendszerezés
Megjelenés és külső
Átlagos magasság:

1.7 m

Bőrszín:

Barna

Megkülönböztető
jegyek:

feromon kommunikáció

Társadalom és kultúra
Őshonos bolygó:

Sriluur

Nyelv(ek):

Sriluuriai

Ismert személyek:

A weequay egy humanoid faj volt, amely a peremvidékbeli bolygóról a Sriluurról származott, ami a Hutt Űrhöz volt közel. A hazájuk egy kegyetlen sivatagos bolygó volt, ami bőrüket durvává, napbarnítottá és ráncossá tette. Szemük barna volt és alig emelkedett ki koponyájukból.

Társadalom

A weequayoknak megvolt az a képességük, hogy kommunikálni tudtak a komplex feromonjaik kibocsátása által. A feromonokra épülő nyelvüket semmilyen más faj nem tudta megfejteni, még más weequay klánok tagjai sem. Csak a jedik voltak képesek arra, hogy megérezzék, amikor két weequay kommunikált. Mivel minden weequay feromon egyedi volt, ezért az egyes klántagoknak nem volt szükségük külön névre. Csak azok az egyedek vettek fel nevet, amelyek másik klánban, vagy nem weequayok között laktak. Még közölük is sokakat csak "Weequaynek" hívtak. A kultúrájukban az egyéniség sokkal kevésbé volt fontosabb, mint a klán érdeke. Míg a klán megmaradt, addig minden tagja feláldozható volt. Ez egy brutális kultúra kialakulását eredményezte.

A weequayokat szerte a galaxisban zsoldosként vagy bűnöző pribékként használták. Azóta ez volt a szerepük, mióta először írásos emlék maradt meg róluk, arról amikor csatlakoztak a huttok által felbérelt vodran, klatooiniai és nikto zsoldosokhoz a harmadik vontori csatában a Hutt-Xim konfliktus alatt. Sok másik fajjal ellentétben a weequayok nem írták alá a Vontori Békét és függetlenek maradtak a huttoktól. Széles körben használta őket a Hutt Kartel és a Fekete Nap gyalogos katonaként.

A hím weeaqayok gyakran kötötték hajukat hosszú copfba. Hagyományosan minden egyes sriluurai év során, amit szülőbolygójuktól távol töltöttek egy-egy elkülönítő fonatot növesztettek hazájuknak tisztelegve. Amikor visszatértek, leborotválták a hajukat. A hutt klánoknál szolgáló weequayoknak hazájuk közelsége miatt gyakran volt lehetőségük hazalátogatni, emiatt általában nem viseltek 1-2 copfnál többet. A nőstény weequayok kopaszok voltak, így nem követték ezt a tradiciót.

A weequay vallás sok szempontból komplex volt. A legfontosabb isteneik a holdisten Quay és a villámisten Am-Shak voltak. Quay volt a főisten, a weequay szó jelentése Quay követői. Minden egyes városuk központjában egy fekete, csiszolt kőből készült oltárt emeltek, amit thalnak neveztek. Itt mutatták be étel és ékszer-áldozataikat. A vallási törvény tiltotta, hogy a Sriluuron kívül thalt emeljenek, ezért a bolygón kívüliek arra voltak kényszerítve, hogy az állatáldozatot pótolják valamivel (ezt rendszerint egy nagyobb állattal, mint a bantha tették meg).

A weequayok hazájukat houk gyarmatosítókkal osztották meg, bár nem túl lelkesen. A két társadalom YE 10-ben háborúba kezdett. A háború csak 10 év múlva ért véget és sok munkanélküli weeaquay harcost arra kényszerített, hogy zsoldosnak vagy fejvadásznak álljanak. A háború ugyanakkor jó volt arra, hogy bizonyos weequay cégek galaxis szerte keresettek legyenek a különböző kézifegyverek gyártásában.

Weequayek a galaxisban

A weequayeket széles körben zsoldosnak és pribéknek használták. Már a galaxisban való megjelenésük óta ezt a szerepet töltötték be, amikor csatlakoztak a vodranokhoz, a klatooiniaiakhoz és a niktokhoz zsoldosként a harmadik vontori csatában huttok bérenceként Xim, a Despota csapatai ellen a Hutt-Xim konfilktus során. A többi huttok által felbérelt fajokkal szemben, a weequayek nem írták alá a vontori békét, és függetlenek maradtak a huttoktól. Zsoldosok voltak, mint Ak-Buz, a Khetanna vitorlás kapitánya, és Ak-rev Jabba egyik testőre és ideiglenes dobos a Max Rebo Bandában. Gonlo az Exchange vezető Saquesh alatt dolgozott YE 3951-ben. Tas Kee a gengszer, Hat Lo végrehajtója volt a Galaktikus Köztársaság utolsó éveiben.

A weequayeket gyakran bérelték fel testőröknek a hutt szindikátusok, hogy szülőbolygójuktól távol éljenek. Általában kis csoportokban hagyták el a bolygójukat, általában ugyanabból a klánból. A szerepük a galaxisban általában másodlagos volt, mivel a hirtelen-haragú vérmérsékletük nem volt alkalmas a nagy küldetésekhez, miközben a gyanakvó és xenofób természetük megakadályozta, hogy furcsa bolygókat népesítsenek be.

Sok weequay volt Erő-érzékeny, és lett a Jedi Rend tagja. A klónok háborúja idején Que-Mars Radath-Gom jedi lovag harcolt, és elesett a geonosisi csatában. Kossex jedi mester harcolt és elesett az első kaminoi csatában, és Tyr jedi mester a halált a thustrai csatában lelte. A prominens és elismert jedi mester, Sora Bulq elárulta a Jedi Rendet, és Dooku gróf egyik sötét ministránsa lett, míg egy másik jedi tábornokot, Sevet a 66-os parancs során öltek meg.

A klónok háborúja idején Hondo Ohnaka egy weequay kalóz csapatot vezetett, ami foglyul ejtette Dooku grófot a Florrumon, és váltságdíjat követelt érte. Ohnaka jobbkeze, Turk Falso elárulta őt, hogy maga kaparintsa meg a Dooku fejére kirótt pénzt. A háború során Gar-Ul és testvére, Guta-Nay a mandalori Ghez Hokan hadnagyaként szolgáltak.

Később, a második birodalmi polgárháború idején a weequay tiszt, Jhoran Bey a Galaktikus Szövetség Mag Flottájában szolgált mint Zsivány vezér, a híres Zsivány osztagból.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki