Fandom

Vuki

2 734pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

LEGENDS.png

Leia holo.jpg Ez a szócikk még csonk, azaz erősen hiányos. Segíthetsz nekünk a szerkesztésben azzal, hogy kiegészíted és a hibás adatokat kijavítod.
Wookiee.jpg
Wookiee
Biológiai rendszerezés
Alfaj(ok):

Rwookok, és mások

Megjelenés és külső
Átlagos magasság:

2.1 méter

Hajszín:

Fekete, barna, és fehér keveréke, árnyalatai

Megkülönböztető
jegyek:

Magasak, szőrösek, nagy mászókarmok, hosszúéletűek, rendkívül jó szerelők, technikusok

Társadalom és kultúra
Őshonos bolygó:

Főleg Kashyyyk; és sok más bolygón is rabszolga múltjuk miatt

Nyelv(ek):

Shyriiwook, Xaczik, Thykarann

Ismert személyek:

A Wookiee-k (a fák népe) a Kashyyyk kétlábú, nagy termetű, szőrös lakói voltak. A faj talán legismertebb tagja Chewbacca, Han Solo barátja és másodpilótája volt, aki fontos szerepett játszott a Galaxis történetében.

Leírás

A Wookiee-k értelmes erdőlakó lények a Kashyyyk dzsungelvilágáról. A galaxis egyik legerősebb értelmes fajának számítanak, s ezen kívül jó érzékük van a műszaki dolgokhoz. Kevesen képesek megkülönböztetni őket egymástól, pedig jó pár hasonló, mégis elkülöníthető Wookie alfaj létezik, általában a szőrzet színe alapján különíthetőek el. Chewbacca például a Rwookok-hoz tartozik és fajának megfelelően barna és vörös szőrzete van. Híresek a barátaik iránti hűségükről, lobbanékonyságukról és agyafúrtságukról. Bár a Wookie-k-tól általában tartanak, és sokan közülük hajlamosak törni, zúzni dühűkben, ugyanakkor azonban éles eszűek, ragaszkodóak és nagyra becsülik a hűséget és barátságot. A Wookie-k magas szintű technológiát fejlesztettek ki és hatalmas városokat építettek szülőviláguk fáinak koronájában. A hatalmas Wroshyr fák tetején élnek több száz méter magasan, a talajszintre ritkán merészkednek, vadászni illetve különleges beavatási szertartásaik miatt. Számos saját, egyedi munkaeszközük van, amiket kizárólag az ő népük használ, talán mind közül a leghíresebb a vuki lézervető vagy más néven a sugárszerszámíj. Egy másik sajátos használatos eszközük a kulár, ami egy szőrből készült zsákféleség, ebben a Wookie-k a kölykeiket és azokat a vendégeiket szokták a hátukon cipelni a fák közötti közlekedés közben, akik nem képesek a hatalmas fákon biztonságosan mozogni.

Történelem

A Wookiee-kal a Birodalom rabszolgaként bánt, és mióta az Új köztársaság felszabadította őket, az új rend megbízható támogatóivá váltak. A Birodalom bukását megelőzően szinte minden vuki a Birodalom rabszolgája volt, és a "szabad" Wookie-k fejére jókora vérdíjat tűztek ki.

VukiTrandoshai.jpg

Yarua, Oppo Rancisis and Hadocrassk a wookieek és a trandoshanok tárgyalásán.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki