Fandom

Voss

2 798pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Áttekintés

Voss egy bolygó volt a Külső Peremvidéken a Voss-rendszerben. A bolygót két faj népesítette be:- a nagyobb populációval rendelkező Gormakok és a hozzájuk képest elenyésző számban lévő Voss népesség akikről a bolygó a nevét is kapta. YE 3653 körül e két faj számos háborút vívott egymással váltakozó eredménnyel. A bolygót nem sokkal a Coruscant-i Egyezmény aláírása utána fedezte fel a Galaktikus Köztársaság és a Sith Birodalom.

Történelem

Örökös Háború

Réges-régen egy messzi-messzi galaxisban,egy ismeretlen Sith faj, aki először Voss felszínére lépett az ott megismert Gormak fajt primitívnek találta és ennek hatására leigázta és rabszolgasorsba kényszerítette. Évek múlásával az elsőJedik, akik Vossra érkeztek, a Sith uralom ellen megalapították a legelső Gormakok által létesített ellenállási mozgalmat, létrehozva az újonnan létrejövő látnokokat a bolygón. A Gormakok beleegyeztek a Sithek elleni harcba, azzal a feltétellel, ha a Jedik megtanítják őket az Erő használatára. Mohóságukban, azonban a Gormakok nem látták tetteik következményeit. Az Erő behatása alatt a Gormak Látnokok továbbfejlődtek, elveszítették állatias vonásaikat, és belőlük jött létre az új faj ami a bolygó nevét is adja, a Voss. A Gormak népesség szétválása és az új faj létrejötte, azonban egy új sötét teremtményt is létrehozott, Sel-Makort. A Sithek kiűzése és a Jedi Rend távozása után a bolygó egyedül maradt, ám évszázadokon keresztül a két őshonos faj, a Gormakok és a Vossok egymás ellen harcoltak a bolygó és a területek birtoklása révén.

Hidegháború

A Coruscant-i Egyezmény aláírása után, ami véget vetett a Nagy Galaktikus Háborúnak YE3653-ban, Vosst véletlenszerűen fedezték fel a távolabbi galaxis felfedezésének következtében néhány évvel YE3641 előtt. A bolygó felfedezése után a Sith Birodalom azonnal megtámadta, ám a Galaktikus Köztársaság a bolygó védelmének nevében saját magának elfoglalta. Azonban a Voss fajnak sikerült mindkét frakciót kijátszania, köszönhetően a tradícionálisan erőt használó Voss Látnokoknak. Valójában azonban a Voss látnokok nem kaptak megfelelő utasítást annak érdekében, hogy hogyan értelmezzék a látomásaikat, ugyanis a Sith invázió csak egy elterelés volt, annak érdekében, hogy a Sith Uralkodó el tudjon fogni egy Voss látnokot és azt az Uralkodó Hangjává tudja tenni. A csata következményeként a Sithek vereséget szenvedtek, a flotta szélnek eredt, és mindkét kormány nagykövetséget alapított Voss-Ka-ban a Voss kormány kegyeinek elnyerése érdekében.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki