FANDOM

A Victory I-osztályú csillagromboló egy csatahajó-típus volt, amit azért terveztek, hogy bolygókat védjen, felszíni harcoknál nyújtson kiindulópontot, de képes legyen hajó-hajó elleni harcra is. Elsőként a Galaktikus Köztársaság használta a klónok háborújában, majd a Galaktikus Birodalom a galaktikus polgárháborúban és a Konföderáció a második galaktikus polgárháborúban.

Karakterisztika

Lopka

A Victory I-osztályú Csillagromboló alaprajza.

Dimenziók

Egy Victory I-osztályú Csillagromboló 900 méter hosszú volt, ennek ellenére kiválóan képes volt légköri manőverek elvégzésére is.

Védekező és támadó rendszerek

A több évtizedes fegyverekkel és pajzsokkal felszerelt hajó jóval nehezebb volt még a Galaktikus Polgárháború hajóihoz képest is. Fegyverzete igen erős volt: 10db turbó lézer, 40db dupla turbó lézer, 20db vibrációs rakétavető, illetve 10db vonósugár generátor. Védelmét a parancsnoki hídon elhejezett két pajzsgenerátor adja, amit a késöbbi osztályokon is alkalmaztak.

Kísérő hajók és járművek

Egyetlen Victory I-osztályú Csillagromboló optimális legénysége 4798 fő és 402 tüzér valamint 2040 katona, amihez hozzájön még a 8100 metrikus tonna rakomány és a több jármű, mint az AT-AT és két század vadászgép.

Meghajtó rendszerek

A hajó legnagyobb hátránya az LF-9 ionhajtóműve, ami nem volt képes akkora gyorsulást elérni, hogy az újjabb hajókat üldözőbe vegye.Ezt a hibát kijavították a Victory II-osztályú Csillagrombolónál.

Történelem

Léka

Victory-osztályú Csillagromboló bevetésen

Köztársasági kor

A Klón Háborúk kezdete és az Acclamator I-osztályú roham hajó bemutatása után a Rendili StarDrive megparancsolta tervezőinek, hogy hozzák be a Kuat előnyét a piacon és tervezzenek a Köztársaságnak egy nehézfregattot. A Klón Háborúk előrehaladtával Walex Blissex tervei alapján, a Kuat Drive Yards' illetve a Rendili StarDrive összefogott és benyújtott egy pályázatot a Venator-osztályú Csillagromboló megépítésre. A hajó előnyei ellenére nem sok bevetést hajtott végre az osztály, de a Galaktikus Birodalom megalakulása után elég sokszor bevetették a Lázadók ellen.

Birodalmi szolgálatok

A Birodalmi Flottában csak másodrendűnek tekintették a Birodalmi-osztállyú Csillagrombolóval szemben,ezért legtöbbször csak Peremvidéken hajtott végre feladatot. Ezenkívül a kalózok követésére előszeretettel rendelték ki, mert ahoz nem kellett olyan nagy haderő így a Victory-k is képesek voltak a teljesítésükre. Néha támogatták a nagyobb Csillagrombolók csatáit, de csak fregatt szerepkörben.

Asdq

Egy Victory-osztályú és egy Birodalmi-osztályú Csillagromboló összehasonlítása

A Birodalmi-osztályú hajók óriási száma és népszerűsége miatt nem gyakran volt rájuk szükség. A Birodalom csúcspontján sok Victory-t eladtak egyes független bolygóknak, hogy azzal megvédhessék magukat és persze, hogy növeljék a Császár befolyási területét.A megmaradt Victory-k bolygóvédelmi feladatokat látta el.

A Rendbe hozott Victory-kon kicserélték a gyenge ionhajtóműveket, ezt a Hoersch-Kessel Drive végezte és kicserélte az elavult fegyverrendszereket is. Később a sikeres felújítások után létrehozták a Victory II-osztályú Csillagrombolót, ami a Victory I-osztályú jó tulajdonságait övezte az újjonnan felfedezett technikákkal együtt. Amikor Thrawn Főadmirális hatalomra került magukra találtak a Victory-k és tökéletes kiegészítései lettek a Birodalom-osztályú Csillagrombolóknak.

Szövetségi szolgálat

A Yuuzhan Vong Háború után, amiben a Victory-k nagy szolgálatot tettek az Az Új Köztársaság felújította és hadrendbe állította őket. Később terveztek egy újjabb verziót, de ez már nem volt annyira elterjedt.

Megjelenések