Fandom

Venator-osztályú csillagromboló

2 734pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

      Obiwanjarjar.jpg „Azért, mert tudsz beszélni, még nem vagy okos!”

A Venator-osztályú csillagromboló, ismertebb nevén Köztársasági Csatahajó a Klón Háborúk alatt vállt ismertté. Leginkább a Galaktikus Köztársaság,de kis ideig a Galaktikus Birodalom is használlta.

Dimenziók

Egy kész hajó 1 137 méter hosszú, ennek ellenére képes volt légköri manőverekre, leszállni egyes bolygókon és kirakni a csapatokat.Ezzel egyedülálló volt a kor csillagrombolóival szemben.

Szerepek

Egy Venator-osztályú csillagromboló elsősorban vadászgépeket és egyéb harcijárműveket szállít, de másodlagos szerepkörében képes konvojok kíséretére is. A Köztársaság Nagy Hadserege előszeretettel használta nagy tűzereje és erős páncélzata miatt. Ezek a hajók a háti részen igen kirívó piros mintázatot viseltek, ezzel fitogtatva az erejüket. Később a Galaktikus Birodalom megalakulása után leszedték róla ezt a mintát és egyhangú szürkére festették őket.

Támadó és védekező rendszerek

Turbolaser explosion.jpg

Egy turbolézerágyú épp a Láthatatlan Kéz nevű FRSZ zászlóshajót lövi

A Venator az egyetlen ,amelynek fegyverzetében szerepel 8db DBY-827, kettős nehézturbolézer lövegtorony. Ezenkívül ékesíti még célkövető védelmi lézerágyu, illetve 4db nehézprotontorpedóvető-cső.

A csillagromboló fő fegyverzete a már említett 8db DBY-827 turbolézer-torony, amely 3 másodperces újratöltődés után újra munkába állhatott. Ezzel vetekedett a Birodalom fő fegyvere, az Imperial-osztályú csillagrombolóval. A turbolézertoronynak 7 fokozata volt, amely lehetővé teszi a kisebb lövést is,de a mindent elsöprő csapásra is képes. A csillagromboló képes volt a reaktorenergiájának majdnem az egészét az ágyúk felé vezetni, ha az energiaszűkében vannak.

Anakin Skywalker javaslatára a Nyitott Kör Flotta egyes hajóinak hasi hangárjába egy SPHA-T típusú turbolézerágyút szereltek, hogy az megvédje a lassan nyíló hangárajtó miatt veszélybe került gépeket a hajóban. Ez nagy hatással volt a II. Coruscant-i csata kimenetelére is.

VenatorTurbolasers-SoM.jpg

Venator-osztályú csillagrombolók támadás közben

Meghajtási rendszerek

A hajó a rendkívül erős Class-1-es motorral van ellátva, amely hiperhajtóműje akár 60 000 fényév távolságra is elég.Fő reaktora képes 40 000 tonna üzemanyagot felemészteni 1 másodperc alatt, miközben 3,6x1024 watt energiát állít elő.

Kapacitás

A hajó összesen 420db hajó szállítására alkalmas:

Ezenkívül, mivel képes volt légköri manőverekre szállított még egyéb harcjárműveket is, melyek a szárazföldi egységeket támogatja:

Hangárok

Isoka.jpg

Egy Venator háti hangárjának a belseje

Egy Venator a hasi hangárján kívül képes még a háti részen is egy fél kilóméter hosszú hangárt kinyitni, ezzel óriási mennyiségben ontani magából a vadászgépeket. Ez azonban gyengepontja is volt a hajónak, mert a lassú nyitás miatt igen sebezhető volt a háti részen.Bár ezt ellensúlyozta a sok vadászgép indítása, ennek ellenére a késöbbi hajók-osztályokból már kihagyták ezt a lehetőséget.A Venatornak van még a két oldalán is hangár, ami szintén növeli a gépek kiengedési kapacitását.

Híd

Hgfa.jpg

Parancsnoki híd belülről

Vadászgép hordozó szerepe miatt egy kettős híd magasodik a hajó fölé. Ez kiválóan megosztotta a hajót irányító és a vadászgépvezér-lőket, hogy ne zavarhassák egymást. A baloldali torony a vadászgépeket, míg a jobboldali a hajót iránytotta. A hidat úgy tervezték meg, hogy a külön rendszereket irányítók egy-egy "bemélyedésbe"kerültek. A tisztek egy sétányról figyelhették a történteket és adhatták ki a parancsokat.

Történelem

Asoka.jpg

A Nyitott Kör Flotta Venatorjai

A Venator-osztályú csillagrombolók a Klón Háborúk vége felé kerültek bevetésre, leginkább a Coruscant-i csatában látták hasznát a Köztársasági erők, amelyek védték a fővárost. Palpatine megmentésében is döntő szerepet játszottak ezek a hajók.

Ezek a hadihajók elég gyorsak voltak ahhoz, hogy blokádtörő hajók után eredjenek, de képesek voltak csaták vezetésére is(Utapau, Kashyyyk). A Klón Háborúk végéig a legnépszerűbb hajók voltak, de az ÚJ Rend megalakulása után ezt elhalványították a Birodalom tervei.A Birodalomban rövid ideig szolgálatott tett hajókrol lekerült a piros minta a háti részről és átfestették szürkére őket.Később előtérbe kerültek a robosztusabb hajók(Tector-, Imperial-osztály)és ezek fokozatosan kiszorították a Venatorokat.

Impo.jpg

A Birodalom Venatorjai

A Klón Háborúk után sok hajót otthagytak az űrben, hogy sodródjon. Ezek közül sok kalózcsoportok kezébe került.A Birodalom azért vált meg ilyen hamar tőlük, mert elavultnak tartották, pedig meg volt hozzá a technika, hogy felújítsák.Egy-két Venatort fel is újítottak, de nem sokszor vetteték be őket.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki