Fandom

Vörös Testőrség

2 800pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share
Vörös testőr.png

Vörös testőr

A Vörös Testőrség, más nevükön a Vörösköpenyesek, a Szenátusi Őrség különlegesen kiképzett tagjainak csoportja. A klónok háborúja előtt és alatt a legfőbb feladatuk Palpatine főkancellár védelme volt.

Történet

Mivel Palpatine titokban alapított meg a testőrséget, számos szenátor (köztük Bail Organa) törvényen kívülinek tekintette a szervezetet, és a Jedi Nagytanács sem ismerte tagjainak számát és valódi erejüket. A főkancellár szerint a Vörös testőrség megalapítására biztonsági okok és a Szenátusi Őrségben eluralkodó korrupció miatt volt szükség. A Darth Sidiousra való vadászat közben Mace Windu és Yoda feltételezte, hogy a Sith Sötét Nagyúr a testőrség tagja lehet.

A coruscanti csata alatt a Vörös Testőrséget Mace Windu vezetésével a Galaktikus Szenátus védelmével bízták meg. A Palpatine biztonságáról gondoskodó testőrök aggályukat fejezték ki a kancellárnak, mivel az a csatározások idején nem volt hajlandó elhagyni irodáját. A Galaktikus Birodalom megalakulásakor, YE 19-ben, a szervezet Császári Testőrséggé alakult, de a fegyverzetük és kinézetük alig változott.

A Császári Testőrséggel ellentétben a Vörös Testőrség tagjai nem voltak elit klónkatonák vagy rohamosztagosok. A szervezet ügyeibe a szenátusnak nem volt beleszólása, és azok csak Palpatine főkancellárnak jelentettek.

Öltözet és fegyverzet

A Vörös testőrség páncélzata nagyon hasonlított a mandaloriakéhoz és a thyrsusi Nap testőrség páncélzatára. Lemezszerű, karmazsinvörös pajzsból és hosszú vörös köpenyből állt. A sisak elfedte az őrség tagjainak kilétét. A Szenátusi Őrség kábítópuskái helyett egy különleges, méteres hosszúságú, gyakran halálos sebet ejtő vibrolándzsát használtak.

Megjelenések

Lásd még

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki