FANDOM

A Végtelen Birodalom az első jelentős galaktikus kormányzat volt, amit a rakaták alapítottak és kormányoztak. A rakata egy tudományosan fejlett faj volt, amely arra használta a tudását, hogy meghódítsa és rabszolgasorsba taszítsa a galaxis többi faját az emberektől a buckalakókig.

Történelem

A rakaták szülőbolygójukról, a Lehonról indultak, ahol sikeresen egyesítették az Erő hatalmát a fejlett technológiával csodálatos eredményeket produkálva, ami misztikusnak tűnt számukra. Az eredményeknek köszönhetően, a technológiát arra használták, hogy feltérképezzék az űrt. Ugyanakkor a sajátjuknál fejletlenebb civilizációkkal találkoztak, akiket leigáztak és rabszolgasorsba taszítottak, ahelyett, hogy jószándékkal megosztották volna a technológiájukat, amivel a sötét oldal útjára tértek. A Végtelen Birodalom hivatalosan YE 35000-ban alakult, és a galaxist 9800 éven keresztül dominálta rabszolgasorba taszítva a dantari, duro, ember, hutt, kumumgah, selkath, sith, vuki és zhell fajokat. Csúcspontján több mint 500 rabszolga bolygót tartalmazott 10 milliárd rakatával és egy trillió rabszolgával. YE 30000-ben a rakaták befejezték a Csillagkohó gyártását, ami a hazájuk csillaga, az Abo felett helyezkedett el.

Az Erőn alapuló technológia a rakaták számára jelentős következményekkel bírt, ami a Végtelen Birodalom összeomlásához vezetett. A Csillagkohó a rakata mesteri agressziójából táplálkozva sötét oldal energiát produkálva tovább rontotta a készítőit. Galaktikus fölény és kontroll generációi után a Végtelen Birodalom elkezdett összeomlani. Jelentős rabszolga felkelések robbantak ki a Birodalom határain különböző frakciókkal, melyek meg akarták kaparintani a hatalmat. Ez egy polgárháborúhoz vezetett a rakata birodalmon belül. Meggyengülten a háborúban a rakatákat egy halálos járvány kezdte tizedelni YE 25200-ben (amit valószínűleg a rabszolgafajok készítettek), ami rendkívül gyorsan terjedt a genetikai hasonlóságuk miatt. A virulens betegség majdnem teljesen kiirtotta a rakata fajt és térdre kényszerítette a Végtelen Birodalmat, de a legrosszabb még csak ezután jött.

A betegség mutációja azzal járt, hogy a rakaták elveszítették a kapcsolatukat az Erővel. Mivel az Erő-érzékenyek kihaltak a társadalomból, a rakaták elveszítették a képességüket, hogy irányítsák a fejlett technológiájukat. Emiatt rákényszerültek, hogy fejletlenebb eszközöket használjanak. Rabszolgatartóik meggyengülésével a leigázott népek fellázadtak. A Végtelen Birodalom elkezdett összeomlani, ahogy az olyan világok, mint a Korriban erősebbek lettek a mestereiknél. A majdnem teljesen elpusztított rakata faj nem tudott mást tenni, minthogy visszatérjen a biztonságos Lehonra.

A rakata haza különböző frakciói egymással kezdtek háborúkat, hogy megszerezzék azt, ami megmaradt a Birodalomból, és egy pusztító polgárháború keretében elpusztultak a városok, és bolygójuk szigetek láncolatává alakult. A háború majdnem teljesen kiirtotta a rakata fajt, a megmaradtak pedig törzsi szintre süllyedtek vissza. Csak az Idősek nevű csoport tagjai, akik a Végtelen Birodalom papi osztályának a leszármazottai voltak, ismerték a történelmüket, és fajuk leromlását. A következő századokban a Végtelen Birodalom kitörlődött a leigázott fajok történelméből. Csak a jedi polgárháború során fedezték fel évezredekkel később az elfeledett rakata fajt.

Kultúra

A Birodalom technikai innovációkat produkált, köztük a terraformálást, a szemi-intelligens csillagtérképeket és számítógépeit és a terraformáló Csillagkohót (YE 30000-ban). Sok bűnük közül kiemelhető az agresszív háborúik, a rabszolgaság, és az olyan világok elpusztítása, mint a Tatooine.

Asztrográfia

A rakata hipertér technológia limitációja miatt a Birodalom csak 500 világot tartalmazott, jelentősen szétszórva az ismert galaxis teljes egészében.

A birodalom ismert bolygói

Fajok

A Yavinról

Megjelenések