FANDOM

      Obiwanjarjar „Azért, mert tudsz beszélni, még nem vagy okos!”

Dark Lightning

Palpatine, a Sith sötét nagyura és a Galaktikus Birodalom uralkodója.

Az uralkodó/császár (nőneműnél uralkodónő/császárnő) címe egy olyan rang volt, melyet egyes tisztek viseltek és államfők bizonyos kormányzatokban. Általában örökletes volt, de ez nem volt mindig így. Néha sikeres hadurak és hódítók birodalmakat hoztak létre azzal, hogy uralkodónak jelentették ki magukat. Bizonytalan, hogyan, vagy akár vajon, egy uralkodó pozíciója és befolyása miben különbözött egy királyétól. Általában, az uralkodó címe arra céloz, hogy sokkal nagyobb régiót vagy különböző kultúrákat ural, egy királyhoz képest.

Használat

Az első feljegyzett uralkodó a galaxisban Shey Tapani volt, aki létrehozta a Tapani Birodalmat kb. YE 7328-ban.

A következő bejegyzett személy, aki birtokolta a császári befolyást, az Teta császárnő volt, aki egyesítette a Koros rendszert. A halálát követően, a rendszert újranevezték az emléke tiszteletére. A címet szintén használták egyéb világokon, úgymint Atrisián és az Eiattu 6-on.

Messze a legismertebb uralkodó a galaktikus uralkodó volt, a Galaktikus Birodalom vezetője. Az első viselője ennek a pozíciónak, Palpatine uralkodó volt, akit csak úgy említették, mint "az uralkodó". Ahogyan a Birodalom hatalma és befolyása csökkent, viszont, a cím kevésbé fontos lett, és YU 12-re a továbbiakban, a Birodalmat hatékonyan vezette a legfőbb parancsnok, katonai diktatúrában. A trón hatalmát végül is visszaállították a Fel dinasztia alatt.

Nevezetes uralkodók

Ismert uralkodókat tartalmaz, de nem kizárólag:

A színfalak mögött

Az uralkodó cím először az Egy új remény regényben jelent meg, Alan Dean Foster háttéríró által és 1976-ban jelent meg.

Megjelenések

Források

http://starwars.wikia.com/wiki/Emperor