Fandom

Ukioi csata

2 730pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share
„Itt a Chiamera csillagromboló beszél Ukio kormányzatához. A Birodalom nevében az Ukio-rendszert a birodalmi törvények és a Birodalom fegyveres erői által védett térséggé nyilvánítom. Kapcsolják ki a pajzsaikat, hívjanak vissza minden katonai egységet a saját bázisára, és készüljenek fel a további parancsok végrehajtására!”
Thrawn főadmirális ultimátuma az ukioi vezetőhöz[forrás]

Az ukioi csata egy rövid ütközet volt a Thrawn-krízis idején, amelyben Thrawn főadmirális álcázópajzzsal felszerelt cirkálókat vetett be az energiapajzs alatt, annak érdekében, hogy a Chimaera csillagrombolóról kilőtt turbólézer olyan legyen, mintha áthatolt volna a pajzson, holott a lézerek "folytatása" a láthatatlan cirkálókból származott.

Előzmények

„Csak azok számára láthatatlanok, akiknek nincs szemük a látásra.”
Joruus C'baoth, kommentálva az álcázópajzsokat[forrás]

Az ukioi vezető által irányított bolygó az Új Köztársaság öt legnagyobb élelmiszertermelőjének egyike volt. Felszínét planetáris energiapajzs védte. A lázadók endori győzelmét követően Ukio is egyike volt valószínűleg a Birodalomtól való függetlenségét elsőként kinyilvánító világoknak.

Thrawn főadmirális flottája Birodalmi-osztályú csillagrombolóinak egy részét, a Bellicoset, a Judicatort, a Nemesist illetve a Death's Headet az Ando Prime-on, a Filve-on, a Chrondren valamint az Ord Pardronon vetette be elterelő hadművelete keretei között. Ekkortájt már az övé volt a Katana-flotta jórésze is.

Az ütközetnek a főadmirális két csilagombolóval - köztük zászlóshajójával, a Chimaeraval -, tíz Dreadnaught-osztályú nehézcirkálóval, továbbá ismeretlen számú, álcázópajzzsal ellátott cirkálóval indult neki. A parancsnoki hajó illetve az álcázott cirkálók közti összhangot Joruus C'baoth Sötét Jedi biztosította harci meditációval.

A csata

„A cirkálók készen állnak. Ahogyan én is.”
Joruus C'baoth válasza Thrawnnek[forrás]

Ahogy a Chimaera, illetve a kísérő Dreadnaughtok megérkeztek ukio nappali oldalához, felszólította a helyi kormányzatot arra, hogy a planetáris pajzsot kapcsolják ki, a harci egységeket hívják vissza a bázisokra, valamint fogadják el a Birodalomhoz való hozzátartozást. Minthogy az ukioiak nem válaszoltak a többször ismegismételt üzetentre, Thrawn parancsot adott a turbólézerütegeknek a planetáris pajzs bombázására.

Eközben C'baoth harci meditációval rávette a korábban a pajzs alá bejutott két láthatatlan cirkálót, hogy a Chimaera turbólézereinek a pajzsba való becsapódása után közvetlenül tüzeljenek, azt a látszatot keltve, mintha a lézer áthatolt volna az energiamezőn. A cirkálók lövedékei két bázist döntöttek romba. Köszönhetően a tökéletes időzítésnek, az ukioiak úgy hitték, hogy Thrawnnek sikrült valamilyen szuperfegyvert kifejlesztenie.

Következmények

„Az önök rendszere a Biroalom része lesz, teljeskörű jogokkal és kötelezettségekkel.”
―Thrawn válasza Tol dosLla kérdéseire[forrás]

A teljes megsemmisítés réme helyett az ukioi kormányzat végül beadta a derekát, és tárgyalást kezdeményezett Thrawnnel a megadásról. Ezután a Tol dosLla kormánya nevében elfogadta a feltételeket, miszerint az energiapajzsot kikapcsolják, a siklóknál nagyobb harci járművek, a pajzsgenerátorok, valamint a föld-űr gyűjtőállomások ellenőrzését átadják a birodalmi erőknek.

Thrawn ugyanakkor biztosította Tol dosLla vezetőt arról, hogy a helyi politikai és társadalmi berendezkedés megmaradhat, továbbá nem lesznek kényszersorozások, és a hadiadókat élelmiszeripari termékekkel fizethetik majd meg.

A pajzs áthatolásának rejtélyét Talon Karrde később megoldotta.

Megjelenések

Thrawn hadjáratának csatái
Obroa-skai · Bpfassh · Nomádváros · Sluis Van · Katana-flotta · Ando · Chrondre
Ord Pardron · Filve · Ukio · Eriadu · Ord Mantell · Qat Chrystac · Coruscant
Nomádváros · Generis · Xa Fel · Bilbringi

Egyéb nyelvek

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki