Fandom

Toola

2 738pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

A Toola egy bolygó volt, ami a Szeletben, a Toola rendszerben helyezkedett el és a whiphidek hazája volt.

Történelem

A Toola vadvilágában motmotok és hódémonok éltek. A bolygó hőmérséklete ritkán ment fagypont felé a vékony légkör és a naptól való távolság miatt, és csak a rövid nyári időszak alatt olvadt el a hó, és nőttek növények. A whiphidek ezen évszakok alapján élték életüket és terveztek utódokat.

A jedi polgárháború során a Toola a Sith Birodalommal szövetkezett, majd Darth Malak halálát követően visszatért a Galaktikus Köztársasághoz. YE 19-ben a toolai csata zajlott itt. A konfliktusban Simms jedi mestert megölték a nagy jedi tisztogatás keretében. Az Ithaqua Állomás egy kikötő volt, ahol a jedi menekültek tartózkodtak, miután kiadták a 66-os parancsot, köztük a jegyzetek utolsó kurátora. K'Kruhk jedi is a Toolaról származott, aki itt bujkált a Galaktikus Birodalom bukásáig.

YU 8-ban Luke Skywalker jedi mester a Toolara látogatott, hogy eltűnt jedik után kutasson. Ugyanakkor egyedül egy kifosztott jedi archívumot talált. YU 11-ben Ch'unkk volt a vezetője a Toola legnagyobb klánjának.

Az ossusi mészárlást követően K'Kruhk jedi mester újra a jeges bolygóra ment bujkálni, hét évvel később tért vissza az Ossusra.

Megjelenések

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki