Fandom

Tingel-kar

2 735pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share
Tingel Arm.jpg

A Tingel-kar

A Tingel-kar a galaxis egyik külső karja volt, amely a Külső Perem szélén helyezkedett el a birodalmi korban és független volt a Vad Űrtől és az Ismeretlen Területektől. Ez volt a helyszíne a Vállalat szektornak, amely a galaktikus félsziget végén helyezkedett el.

A nagy galaktikus háború előtt az újjáalakult és újjáépült Sith Birodalom tapogatózni kezdett a Galaktikus Köztársaság ellen. Az első időkben titkos műveletek során a Belkadan, a Sernpidal és a Ruuria bolygókon bábkormányokat tettek meg, akik úgy tűntek, hogy lojálisak a Köztársaság felé, valójában a Sith Birodalom tagjai voltak. Ebben az időszakban látták először a sith csatacirkálókat a Tingel-karon az Aparo szektor elfoglalásánál, bár a Köztársaság nem volt tisztában a betolakodók kilétéről. A diplomáciai küldetés során, amikor az ismeretlen flottához küldték őket, a sithek elfogták és megsemmisítették a követi hajót. Amikor a Köztársasági Flota megtámadta az ellenséget, rájöttek hogy a csapataik sith területen estek fogságba és a megszállt bolygók kinyilvánították valódi lojalitásukat engedve a köztársasági pusztulásnak. Később alig néhány hajónak sikerült elmenekülnie a sithek elől így meggyengítve a köztársasági befolyást a terület felett bátorítva a Sith Birodalmat a további kegyetlenségre.

A klónok háborúja után nem sokkal a birodalmi befolyás korlátozott volt a kar belső rendszereiben, és azt rebesgették, hogy a Független Rendszerek Konföderációja továbbra is aktív volt itt YE 19-től egészen YU 3-ig.

Egy évvel a yuuzhan vong háborút követően a Galaktikus Szövetség évente küldött felderítő hajókat a Tingel-karra, hogy ellenőrizzék, a további yuuzhan vong műveleteket a területen, akik végül eltűntek.

Szektorok

Régiók

Csillagködök

Megjelenések

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki