Fandom

Tibanna gáz

2 800pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share
Tibannaplatform1.jpg

Egy tibannagáz-platform.

„Igen, tibanna-gázmezők vannak rajta. Lando egy szabak-partin nyerte az egészet, vagy legalábbis ezt állítja.”
Han Solo Leia hercegnőnek.

A tibanna gáz egy ritka anyag volt, amelyet általában bolygók légköréből tudtak megszerezni. Jelentős kitermelője volt a Bespin - azon belül lekinkább Felhőváros -, valamint a Taloraan.

Jellemvonások

A tibanna gázt a hatalmas, gázzal teli lények, a beldonok választották ki magukból. Maga a gáz csak egy mellékterméke volt annak a párának, amelyekkel a beldonok táplálkoztak. A tibannát akkor tudták kinyerni a légkörből, amikor az függőleges légáramlatokkal szállt fel Felhőváros környékén. A gázt ezután feldolgozták, majd különleges eljárással, karbonittal becsomagolták, mert így, kötött formában könnyebb volt más bolygókra exportálni és értékesíteni.

Tibannakarbonit1.jpg

A tibanna karbonitos megmunkálása annak érdekében, hogy a gázt kötött állapotban könnyebben el tudják szállítani (angol nyelven).

A tibanna gáz négyszer termel normális energiát, amikor összefüggő fény halad rajta keresztül, amikor a részecskék pörgése befejeződött (tömörített atomszintnél). Ebből következően ezt a gázt sugárvetőkben is tudták használni energiaforrásként, mivel ezzel az eljárással nagyobb pusztítást lehetett elérni, mint a más gázokkal megtöltött fegyverekkel. A kisebb kézifegyvereknél éppen ezért nem lehetett tibannát használni, mert nem tudták felfogni a hatalmas ellenlökést. Ennek ellenére a BlasTech DC sorozatszámú, tibannával ellátott puskái nagyon hatékonyak voltak, főként DC-19 "Titkos" sugárvető teljesen észrevehetetlenné tudta változtatni a lökéshullámot.

Ez a lökés-gátló eljárás igencsak költséges volt, ám enne ellenére a Bespinen ez természetes szolgáltatássá vált. A lökés-gátló nélküli eljárással értékesített tibanna gázt hiperhajtóművekben hűtőfolyadékként is hasznosították.

Történet

Valamikor a Galaktikus Polgárháború alatt a hírhedt bűnözési vezető, Tyber Zann nagy mennyiségű tibanna gázt lopott, amelyet aztán a feketepiacon értékesített.

A gáz az endori csatát megelőzően nagyon fontos árucikke volt a Lázadók Szövetségének. Wedge Antilles és a Zsivány Vadászraj részt vettek egy, a Felhőváros bányászplatformjainak a védelmét szolgáló hadműveletben. Ezenkívül a Birodalom tibanna-ellátásáért felelős gázóriást, a Taloraant is megtámadták.

Az Új Köztársaság idején Luke Skywalker egy ízben felhasznált egy tibanna-töltényt, hogy kiszabadítsa magát egy csapdából a Cavrilhu Kalózok bázisán.

14 YU-ban a Kril'doron sikeresen felszabadítottak az Új Köztársaság erői egy gáz-platformot a Birodalmi Maradványtól. A küldetésben részt vett Jaden Korr és Wedge Antilles is.

A Sötét Sereg Krízis alatt jelentős mennyiségű tibanna gázt loptak joinerek a killik hadsereg-felállítás miatt. A TibannaX nevű gázizotóp szintén fontos erőforrásnak számított a Jediknél - ezeket azonban csak a TitokX harcosok állították elő.

Megjelenés

Lásd még

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki