Fandom

Thyferra

2 800pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

A Thyferra egy forró, párás bolygó volt, ami a Polith rendszerben, a Rimma Kereskedelmi Úton helyezkedett el, és itt termelték a galaxis bactajának legnagyobb részét. Ez egy jelentős politikai hatalmat adott neki, hiszen a bacta nélkülözhetetlen volt a közösség számára.

Történelem

A Thyferra a vratix nép hazája volt. A vratixok a Polith rendszer több égitestét kolonizálták, mire először kapcsolatba léptek a Galaktikus Köztársasággal. Mivel a vratixok felfedezték, hogyan készítsenek bactat az alazhiból és a kavamból, a bolygó fontos köztársasági világ volt, ami profitéhes telepeseket vonzott. A vratixok megosztották a bacta készítés rejtélyét az emberi szomszédaikkal, akik később megszerezték a bacta gyártás feletti irányítást és sok helyi munkást alkalmaztak a bacta gyáraikban.

Ennek eredményeképpen a Thyferrat majdnem teljes egészében két emberi-irányítású vállalat irányította, a Zaltin és a Xucphra. Ezt a két vállalatot választotta Palpatine császár, hogy biztosítsa a Birodalomnak a bactát, így elhárítva minden esetleges versengést a bacta piacon.

A Lázadó Szövetség bacta tartalékait megtámadta Kohl Seerdon nagymoff. YU 2-ben, miután zavargások támadtak a Sulluston, megszállta a bolygót, hogy megelőzze, hogy a lázadó bacta elérje a csoportot. Ugyanakkor a kísérletet a Zsivány osztag meghiúsította.

YU 7-ben Ysanne Isard egy tervet eszelt ki, hogy a Birodalom-pártiak átvehessék a hatalmat a Thyferra felett. Ez a frakció később megválasztotta vezetőnek, engedve hogy teljhatalmat gyakoroljon, eltörölje a Zaltint, irányítsa a bacta gyártást és kis, de fontos háborút indítson, a Bactaháborút. A thyferrai csata során a Zsivány osztag és szövetségesei, akik ekkor függetlenek voltak az Új Köztársaságtól -politikai okból, hogy az ne közvetlenül avatkozzon be- felszabadították a Thyferrat a Birodalom és a birodalmi szövetségesek alól gerilla taktikát és helyi szövetségeseket használva.

A Thyferra később csatlakozott a killikekhez a raj háborúban, az új jedi rend képtelen volt megvédeni a killikek által szervezett puccstól. A háborút követően a Thyferra újra szövetségi irányítás alá került.

Megjelenések

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki