Fandom

Theed

2 800pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share
„Hmm, csini városka!”
Jar Jar Binks[forrás]

Theed a naboo nép fővárosa volt az Naboo bolygón. A város peremén állt a város büszkesége, Naboo uralkodójának palotája. Theed jellegzetes nabooi építészeti stílusban épült házairól volt híres.

Történelem

Theed történetének elején a város csupán egyike volt Naboo számtalan településének. YE 1000 körül a várost, mint ahogy sok mást is a bolygón, feldúlta egy hosszú és bonyolult polgárháború. Ez a háború egészen a Theed-i Jafan király uralmáig tartott, aki véget vetett a konfliktusnak, Naboo-t uralkodása alatt egyesítette és a bolygó fővárosának Theedet tette meg.

A város híres egységes és harmonikus építészeti stílusa annak a szigorúan tervezett kormányzásnak és kiterjedt újraépítésnek az eredménye, amit az ősi múlt lezárásaként szántak. Kifinomult kultúrája sok híres és elismert politikust adott, mint Palpatine szenátort, akinek karrierje a városban kezdődött.

Naboo-i Krízis

YE 32-ben a várost váratlanul megszállta a Kereskedelmi Szövetség, de Naboo egyéb részével együtt sikeresen felszabadították a Naboo-i Invázió alkalmával. A Kereskedelmi Szövetség megszállásakor a város súlyos károkat szenvedett, a felszabadítás után ezért részben megváltozott Theed arculata.

Birodalmi idők

YE 18-ban a városban csata bontakozott ki, amikor a Naboo-i Biztonsági Szolgálat és néhány gungen megtámadta a város birodalmi helyőrséget, hogy Malorum Inkvizítort megakadályozzák abban, hogy tudomást szerezzen Luke Skywalker és Leia Organa Solo születéséről. Végül az ex-Jedi, Ferus Olin volt az, aki megütközött Malorummal és megölte őt. A csata a birodalmi csapatok felörlődésével és visszavonulásával zárult. Ezután a Theed-i hangárt, ahol a birodalmiak titkos illegális robbanóanyagot tároltak, Olin felrobbantotta. Végül Naboo elkerülte Palpatine bűntetését, aki nem akart tudomást venni arról, hogy törvényt sértettek.

Egy évvel később újabb ütközet színhelye volt, amikor a Birodalmi 501-es Légió megtámadta a várost azzal a szándékkal, hogy megölik Apailana Királynőt és az általa rejtegetett menekült Jediket. A királynő és a Jedik életüket veszítették, az új uralkodó Kylantha Királynő lett, aki már jobban szolgálta a birodalmi érdekeket.

Theed maradt Naboo fővárosa a Galaktikus Polgárháború ideje alatt is, és a Birodalmi igát YU 4-ben, az endori csatát követően dobta le magáról.

Nevezetességek

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki