Fandom

Taung

2 730pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap1 Share
TaungMartialArtsMaster-GAW.jpg
Taung (Mandalori)
Biológiai rendszerezés
Megjelenés és külső
Átlagos magasság:

2 m

Bőrszín:

szürke

Szemszín:

sárga

Átlagos élettartam:

85 év

Társadalom és kultúra
Őshonos bolygó:

Coruscant, Mandalore

Nyelv(ek):

Mando'a

Ismert személyek:

A taungok, vagy ahogy később ismerték őket, a mandaloriak, egy harcos emberszerű faj volt, ami évezredeken át uralta a Coruscantot az emberek felemelkedése előtt.

Biológia és kinézet

Magas és erős fajként a taungok természetüknél fogva harcosok voltak. Felépítésük hasonló volt az emberekéhez, kivéve a szürke-árnyalatú bőrüket és az arcukat, amely drámai módon különbözött az emberitől, mandalori sisak alakú volt.

Történelem

Taung.jpg

Taung

Az idők folyamán a taungok és a tizenhárom emberi nemzet, a Zhell Zászlóaljai közt háború tört ki a Coruscant birtoklásáért. Bár a Zhell majdnem teljesen kipusztult egy vulkánkitörésnél, végül sikerült kiűzniük a taungokat a Coruscantról. A por okozta sötétség miatt a taungok magukat az Árny Harcosainak nevezték (Dha Werda Verda).

A taungok a legendás Első Mandalore vezetése alatt később meghódítottak egy világot, amelyet vezetőjük tiszteletére Mandalorenak neveztek el. A faj is felvette ezt a nevet, ők lettek a mandaloriak (vagy mando'ade a mando'a nyelvükön).

A taungok később kihaltak, amely nagyban köszönhető a mandalori háború pusztításainak. Ugyanakkor a taung hagyomány megmaradt, a tradicionális mandalori tudomány epikus költeményében, a Dha Werda Verdaban.

Hasonlóan a sith fajhoz, mely a Sith Rendnek adta a nevét, a mandalori nevet is hamarosan a többfajú harcos kultúra használta a későbbiekben, akik fajuktól függetlenül a mandalori alaptételeket követték. Ezek a mandaloriak, akik főleg egyszerű emberek voltak, a taung hagyományokat nagy becsben tartották.

A taung nevek a nyelvükből eredtek. Gyakran választottak nevet a pozitív tulajdonságú köznevekből, mint az "Atin", mely makacsat, vagy a "Kot", amely erőt jelent. A Taung -magaslat, Coruscant egy kerülete, valószínűleg a taungokról lett elnevezve.

Megjelenések

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki