Fandom

Tagge Vállalat

2 733pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

    Leia holo.jpg

„Segítsen! Ön az egyetlen reményünk!”

115-kep--250px-TaggeCo svg.png

Tagge Company

"Tagge Company uralja az Inter-planetáris kereskedelmi területeket. Mindenhol ott vagyunk...Az élelmiszer kereskedelemben, a jármű kereskedelemben. A vállalat egyre jobban növekszik az irányításom alatt."

- Orman Tagge Palpatine császárnak

A Tagge Vállalat, rövidítve TaggeCo, a Tagge-ház tulajdonában állt. A TaggeCo központja Unlos Tagge városában volt, a Tepasi rendszerben. A TaggeCo egy ideig a Kereskedelmi Szövetséggel volt üzleti viszonyban,, de a "partnerség" hamar véget ért, amikor a Tagge-ház kinyilvánította hűségét a Galaktikus Köztársaság irányába.

A TaggeCo leányvállalatai a következők voltak: Bonadan Heavy Industries, Tagge Mining Company, GalResource Industries, Mobguet Swoops and Speeders, Gowix Computers, Trash Heavy Transports, Tagge Industries Shipyards Limited és a Tagge Restaurant Association.

A TaggeCo-nak voltak bányászati leányvállalatai is.

"TaggeCo: mi otthon vagyunk, bármerre is jársz."

- A Tagge Vállalat szlogenje

Történet

A Tagge Company-t YE 200-ban alapította Tarzen Tagge, a Tepasi rendszerben, akkor, amikor nagy elismerésnek örvendett, egy hatalmas katasztrófa-elhárítás során. Így indult Tarzen felemelkedése, melynek elején hamisítással és csempészettel foglalkozott. A TaggeCo ezek után, építési szerződést kapott más rendszerekben és ezzel új termékeket tudott becsempészni az építőipari piacra.

Annak ellenére, hogy színlelt vállalatként működött, Tarzen ragaszkodott ahhoz, hogy az építési munkálatokhoz a legjobb minőségű anyagokat használják. Ez többek között azért volt előnyösebb, mert így elkerülte a panaszosok áradatát, melyek könnyen tisztviselői vizsgálatokhoz vezethettek volna, ezzel pedig előtérbe került volna a vállalat valódi természete.

A későbbiek folyamán egyes kívülálló csoportok engedélyt kaptak arra, hogy vizsgálat alá vonják a TaggeCo vállalatot. Ezek után, egy nagy vállalat meg akarta akadályozni a TaggeCo-t abban, hogy felderítő hajók és azok kellékeit értékesítsék a piacon. Aztán végül is ennek az akciónak köszönhetően, a TaggeCo megszerezte a várva várt engedélyt, hogy saját készítésben, bányászati felfedező hajókat gyártson, melyek közben ömlesztett árucikkekkel láthatták el a távoli kolóniákat.

A Tagge vállalat sikeréhez nagy részben az is hozzájárult, hogy saját otthonában megindult a gazdasági fellendülés, továbbá arra kérték a kormányt, hogy örökletes bárói birtokként, biztosítson a számukra egy sziget láncot.

A TaggeCo birtokában lévő több száz leányvállalat, beleértve a kiadókat, a hírügynökségeket, csillaghajó tervező és építő cégeket, az orvosi és gyógyszerészeti cégeket, a számítástechnikai cégeket, mind gyorsan bővültek Palpatine uralkodása idején és a Galaktikus Birodalom legnagyobb szimbólumává váltak.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki