FANDOM

A TX-130 Saber-osztályú vadász tank, másnéven IFT-X vagy köztársasági vadász tank egy mozgékony, gyors-támadó tank volt, amit a jedik és a klón csapataik használtak a Klón Háborúk során.

Jellemzők

TX-130S-concept art.png

Egy Tx-130 hosszanti metszeti képe

Iker lézerágyúkkal és egy nagy rakétavető üteggel szerelték fel. Néhány modell a tetején sugárágyút tartalmazott. A jedi pilóták nehéz harci szituációkban bátran hagyatkozhattak a fő ágyú optikai zoomjára, hogy elpusztítsák az ellenséges járműveket még biztos távolságból. Néhány jármű egy R2-es egységet is tartalmazott.

A TX-130S-t néha földi Jedi csillagvadásznak hívták. Ez a sokoldalú tank olyan helyeken harcolt, mint a Geonosis, a Rhen Var, a Raxus Prime, a Thule és a Saleucami. Sok híres jedi irányította a tankokat a Klón Háborúk idején, mint Mace Windu, Obi-Wan Kenobi, Anakin Skywalker, Luminara Unduli és Ki-Adi-Mundi, akik az Erő segítségével a legtöbbet hozták ki a mozgékony tankokból. Ezeknek a jediknek a kezében a tankok sok szeparatista járművet pusztítottak el.

A járműt a későbbi harcokban egy a tetőn elhelyezkedő, 360 fokos fordulattal bíró ágyúval szerelték fel, amelyet egy lövész kezelt, és folyamatos sugárnyalábot volt képes kibocsátani.

A tankot nem sokkal a Galaktikus Birodalom kikiáltása után kivonták a forgalomból és erősebb típusokra cserélték, mint a TX-130T tank és a 2-M repulzor tank.

Tx-1302.jpg

Egy TX-130-as Saleucami csatában.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki