Fandom

TX-130T tank

2 733pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

A TX-130T, másik nevén az IFT-T egy támadó repulzoros tank volt a Klón Háborúk és a Galaktikus Polgárháború alatt. Már a Galaktikus Köztársaság is alkalmazta, de leginkább a Galaktikus Birodalom használta.

A járművet a Rothana Heavy Engineering gyártotta mind a Köztársaságnak, mind pedig a Birodalomnak.

Jellemvonások

A TX-130T a TX-130 tanknak a fejlesztett változata volt erősebb fegyverekkel és védelemmel ellátva. Elődjéhez hasonlóan az ellenség megsemmisítése volt a feladata.

A jármű tetején volt egyik fő fegyvere, a folytonlövő lézertorony, amit viszont nem láttak el páncéllal, így a lövész könnyen az ellenség orvlövészeinek az áldozatává válhatott. A gép testében helyezkedtek el a rakétavetők, amik az ellenséges objektumok és tankok ellen nyújtottak hasznos támadóerőt. A tank rendelkezett még 2 darab nehézlézerágyúval az ellenséges gyalogság sikeres megsemmisítése érdekében.

Történelem

A TX-130T-t már a Klón Háború alatt is bevetették, de leginkább a Birodalom látta a hasznát a Galaktikus Polgárháború alatt.

A háború után kivonták a forgalomból, de egy-két kalózszervezet még előszeretettel használja a zsákmányhajók megszállásakor.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki