Fandom

T-65B X-szárnyú vadászgép

2 734pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

    Leia holo.jpg

„Segítsen! Ön az egyetlen reményünk!”

"Az X-szárnyú megsemmisítette a hatalmas Halálcsillagot. A sebesség tökéletes megtestesítője, a mozgékonyság és a védekezés harcosa."

- Carlist Rieekan tábornok

Az X-szárnyú vadászgép nevét, a szétnyitható, így kereszt alakot formázó hordszárnyairól kapta. A kereszt szárnyak az ütközetben növelik a fedélzeti fegyverek tűzerejét, valamint javítják a manőverezhetőséget. Az XSZ egy kisméretű, együléses vadászgép. Vezethetősége kísértetiesen hasonlít a T-16-os légirobogóhoz hasonló, egyszerű sport, szabadidős célokra épült gépek irányításához. Ez a tény megkönnyíti az ifjú kadétok felkészítését, jócskán csökkentve így a költségeket és a háborúban amúgy is szűkre szabott kiképzési időt.

Bővebben az X-szárnyúakról

A pilóta védelme

A X-szárnyú vadászgép tűzfegyverekkel szembeni védelmét, a titánium-ötvözetből épített, megerősített sárkányszerkezet, valamint a Chempat pajzsgenerátor adja. A szerkezeti elemek szilárdságának és védelmének köszönhetően a kisebb erejű találatok nem befolyásolják számottevően a vadászgép teljesítményét. A pilóta személyes mentését, a 2.5-ös szériától kezdve már egy kompakt, teljes egészében katapultálható kabin biztosítja. Ezért a pilótáknak nincs szükségük az egész testüket védő szkafanderre és a nehéz sisakra, elég egy egyszerű overall és könnyű repülős sisak viselete.

Az asztrodroid szerepe

Akárcsak az YSZ fedélzetén itt is a pilótafülke mögött kialakított kis üregben foglal helyet az Industrial Automation cég R2-es asztromechanikai droidja. A robot elvégzi a repülés közben adódó karbantartásokat, kiszámolja a hiperugrások koordinátáit, valamint a repülés alatt hasznos tanácsokkal segíti a pilótát. A hiperugrások végrehajtását az Incom Gbk-585-ös típusjelzésű hiperdrivemodulátora teszi lehetővé. Mivel az XSZ fedélzetéről (ki tudja miért) hiányzik a navigációs komputer, a hiperugrások koordinátáinak kiszámítását és a fénysebesség feletti repülés közbeni navigációs feladatokat is az R2 egység végzi.

X-wing02.jpg

X-szárnyú a Halálcsillag megsemmisítésénél

Felszerelések

Az X-szárnyút egy rendkívül hatékony, u.n. Carbanti rendszerű harcászati-navigációs szenzor sorral látták el. Az orrkúp alatt megbújó érzékelő sor több egységből épül fel. Tartalmaz egy Fabritech Ans-5d "lock track" teljes spektrumú szenzort, egy Melihat "multi-imager" részecske sugárzást érzékelő szenzort és egy Tana Ire optikai célzó berendezést. A szenzorok vezérléséről egy Fabritech Anq 3.6-os tűzvezető számítógép gondoskodik. A fedélzeti fegyverzetet a szárnyvégekre rögzített Taim and Back KX9-es jelzésű lézer ágyúk, valamint az orr részbe épített két darab Krupx MG7-es protontorpedó vetők alkotják. A 4 db lézerágyú képes akár egymás után egyenként, vagy akár párban is tüzelni. Az XSZ táranként, három darab protontorpedót hordozhat.

Típusok

130 YU-tól kezdve a következő X-szárnyúfajták léteztek:

  • T-65-ös sorozat
    • T-65-ös X-szárnyú vadászgép (a legjobban elhíresült X-szárnyú)
    • T-65BR X-szárnyú felderítő vadászgép
    • Tandem X-szárnyú
    • TX-65 X-szárnyú vadászgép (ezzel szoktak gyakorolni)

T-70-es sorozat

T-70

  • XJ-sorozat
    • XJ X-szárnyú vadászgép
    • XJ3 X-szárnyú vadászgép
    • XJ4 X-szárnyú vadászgép
    • XJ5 X-szárnyú vadászgép
    • XJ6 X-szárnyú vadászgép
    • XJ7 X-szárnyú vadászgép
  • X-83 ikervégű X-szárnyú vadászgép

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki