Fandom

Szamítógépes és videójátékok

2 744pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share
      Kitüntetés.jpg Ez a szócikk kész besorolást kapott, vagyis további bővítése jelenleg nem szükséges, megfelel a Kaminopedia követelményeinek.
  Szerkesztő:
  Ellenőrző szerkesztő:

A "videojáték" egy olyan játék, amellyel a játékos egy felhasználói felületen keresztül lép kölcsönhatásba (interakcióba) és arról egy kijelző eszközön keresztül kap visszajelzéseket. Ezek a videojátékokra használt elektronikai eszközök platformokként ismertek, melyek két főcsoportja a személyi számítógépek és a videojáték-konzolok.

Akció vagy First-person shooter

First-person shooter (FPS) vagy belső nézetű lövöldözős játék olyan lövöldözős videojáték, ahol a játékos az általa irányított figura szemszögéből látja a játékban történteket. Star Wars: Dark Forces, Star Wars: Republic Commando. Lásd még Kategória:First-person shooters.

Repülő szimulátor

A repülő szimulátorok a játékkal játszót egy légi- vagy űrrepülőbe teszi, ahol a cél az ellenfél megsemmisítése, vagy legyőzése. Az X-wing és a TIE Fighter sorozatok, a Rogue Squadron sorozatok, a Starfighter sorozatok, és a Star Wars Galaxies: Jump to Lightspeed tartoznak a repülő szimulátor játékok közé.

Valós idejű stratégia / Real-time strategy (RTS)

Ezek valós időben zajlanak, a játékmenet folyamatos, az összes játékos bármikor adhat ki parancsokat, amelyek végrehajtása azonnal el is kezdődik. Az átlagos RTS-ekben a fő feladatok az erőforrások összegyűjtése, bázisok építése, technológia fejlesztése és az egységek irányítása. Pár példa az ilyen típusú játékokra: Star Wars: Empire at War és Star Wars: Galactic Battlegrounds.

Szerepjátékok / Role-playing game (RPG)

A szerepjátékok olyan videojátékok, ahol a játékos az irányított karakter szemszögéből - általában külső nézetben - követi az eseményeket, ahol a meghozott döntései megváltoztatják a játék kimenetelét. A Knights of the Old Republic és a Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords szerepjátékok.

Massive multiplayer online role-playing game (MMORPG)

A Massive multiplayer online role-playing games vagyis a nagyon sok szereplős online szerepjátékok interneten játszhatóak, ahol az irányított karakterek képesek kapcsolatba lépni más játékosokkal, változatos a környezet és rendszerint szerepelnek benne nem játékos karakterek is, hogy még valóságosabb legyen az így kialakított világ. Ilyenek például a Star Wars Galaxies és a Star Wars: The Old Republic.

Lego

  • Lego Star Wars the original trilogy
  • Lego Star Wars complete saga
  • Lego Star Wars the Clone Wars

Játékok listája kiadási időrend szerint

Törölt játékok

Lásd még

Külső hivatkozások

Egyéb nyelvek

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki