Fandom

Száműzöttek

2 799pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap1 Share

A Száműzöttek nevű csoport még a Galaktikus Köztársaság területén alakult, tagjai olyan sötét jedik voltak, akik túlélték a százéves sötétséget, és akiket aztán elűztek az Ismeretlen Régiókba. Ők voltak az első Sith nagyurak. Ezek között a jedik között volt XoXaan, Karness Muur és Ajunta Pall. A sith nyelvben Jen'jidainak nevezték őket.

Történet

Száműzetés

Exodus1.jpg

A Száműzötteket felterelik egy fegyvertelen szállítóhajóra.

YE 6900-ban a corbosi csatával véget ért a százéves sötétség, a sötét jediket pedig legyőzték. A Galaktikus Köztársaság vezetői azt akarták, hogy nyilvánosan végezzék ki a bűnösöket, de a jedik nyomására megváltoztatták a döntésüket, és inkább az Ismeretlen Régiókba való száműzetés mellett döntöttek. A jedik azt remélték, hogy ez a fajta büntetés majd ráébreszti társaikat, hogy hiba volt a sötét oldal ösvényét követniük. Jedi legyőzőik megfosztották őket felszerelésüktől, és egy kietlen bolygón egy szállítóhajóba ültették őket. Egy vadászgéppel figyelték, amint a hajó vakon a hipertérbe ugrik, a Szeleten túli feltérképezetlen területek felé.

Jen’ari

A hipertérből kilépve a Száműzöttek egy ismeretlen világ mellet találták magukat. A Korriban nevű bolygót egy őshonos, magukat sitheknek nevező humanoid faj lakta. A betolakodók leszálltak a bolygóra, s a sötét oldal feletti hatalmuk segítségével megfélemlítették a lakosokat. Szövetséget kötöttek a sith király árnyék kezével, hogy megnyerjék a király bizalmat. A Száműzöttek később megbuktatták az királyt, és a nép uralkodóinak, a Sithek Nagyurainak kiáltották ki magukat. Mint vezetőket a Jen'ari vagy a Sith „sötét nagyurai” címmel illették.

A Száműzöttek közül néhányan nem voltak elégedettek a sithek fölötti uralkodással és erejük gyűjtögetésével. Egy éven belül a sötét jedik közül páran visszatértek a Köztársaság területeire, hogy támadást indítsanak jedik ellen. Azt hitték, elég erősek ahhoz, hogy elpusztítsák a Jedi Rendet, de tévedtek. Elhamarkodott cselekedetükkel csak annyit értek el, hogy felkeltették a köztársasági erők figyelmét. Ellenségeik rájöttek, hogy a Száműzöttek egy része életben maradt, és átvette a felfedezetlen űr egyik régiója felett az uralmat, amit aztán Sith Űrnek neveztek el.

A hátramaradt sötét Jedik alkímiai ismereteik segítségével rájöttek, hogyan vegyítsék saját DNS-üket a sith-ekéivel, ezáltal elérve, hogy vérvonaluk tovább éljen a sith fajban.

Megjelenések

Egyéb nyelvek

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki