Fandom

Sith mester

2 798pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share
      Obiwanjarjar.jpg „Azért, mert tudsz beszélni, még nem vagy okos!”

„Válassz valakit utódodnak és akkor elkerülhetetlenül lesz utódod. Válassz valakit, aki hatalom éhesebb és akkor el leszel emésztve. Válassz valakit, aki gyorsabb és akkor nem fogod tudni kikerülni a pengét a hátad mögött. Válassz valakit, aki sokkal türelmesebb és akkor nem tudod kivédeni a pengét a torkod elől. Válassz valakit, aki sokkalta fondorlatosabb és akkor te fogod tartani a pengét, ami megöl téged. Válassz valakit, aki sokkal okosabb és sosem tudod meg a végzeted. Ezen figyelmeztetések ellenére, egy tanítvány létfontosságú. A mester tanítvány nélkül, a semmi mestere.”
Darth Sidious, mint a Telos holocron kapuőre
Freedon Nadd Headshot.jpg

Freedon Nadd, egy ősi Sith mester.

A Sith mester egy rang volt, amit egy Sith viselhetett, ha volt egy tanítványa. Általában miután a tanítvány befejezte a kiképzését, megöli a mesterét és megörökli a jogot a "Mester" címre, amit csak akkor mondhat teljesen a magáénak, ha maga is fogad egy tanítványt.

Története

A Jedi Polgárháborúban, Darth Malakot néha Sith mesterként említik, mivel ő volt a Sith sötét nagyura és volt egy tanítványa, Darth Bandon. A Korribani Sith akadémia vezető mesterei, Jorak Uln és Uthar Wynn viselték ezt a címet.

Darth Bane Sith Rendjében, a Sith mester és a Sith tanítvány egyaránt viselték a Sith sötét nagyura címet egyidejűleg. Viszont, a mester volt a rend igazi vezetője és a tanítvány akkor válhatott igazi Sötét nagyúrrá, ha megölte a mesterét.

Darth Krayt Sith Rendjében, a kettő törvényét eltörölték, de a mester és tanítvány tradíció továbbra is használatban maradt.

Ismert Sith mesterek a Sith Birodalomban

Ismert Sith mesterek a Sötétség Testvériségében

Ismert Sith mesterek a Sith Nagyurak Rendjében

Sith mesterek Lumiya Sith Rendjében

Sith mesterek az Egy Sithben

Megjelenések

Nem kanonikus megjelenések

Források

http://starwars.wikia.com/wiki/Sith_Master

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki