Fandom

Sith katona

2 734pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

„Félre az útból, polgár. Hivatalos Sith ügyben járunk el. Csak álljon félre, ha tudja, hogy mi a jó magának!”
―Egy Sith katona
Sithtroopermodel.jpg

Egy Sith katona, egy könnyű ismétlő fegyverrel.

A Sith katonák a Sith Birodalom gyalogos katonái voltak a Jedi Polgárháború alatt. Korábbi Köztársasági erők kezdetben, később szabad emberek, akik követték Revant, a Sith katonák elsődleges gyalogsági egységei voltak a Sith Triumvirátusnak a Sötét Háborúk alatt. Az arctalan és embertelen tervezése a Sith katona páncélnak, amit viseltek, valamint az agresszív harci taktikájuk félelem érzetet okozott, ami gyakran megadásra demoralizálta az ellenséges erőket.

Történelme

Jedi Polgárháború

A Sith katonák többsége olyanokból állt, akik Darth Revan visszatérő armadájában, áruló tagjai voltak a Köztársasági Hadseregnek, akikhez később csatlakoztak idealista önkéntesek a meghódított bolygókról. A gyengéket kiszitálták a kegyetlen Sith kiképzési programokkal, aminek eredményeként egy hatékony és erőteljes harci erő jött létre. A minden katonában jelen lévő félelem nem csak a harcra ösztönözte őket a csatában, de megakadályozta őket abban, hogy másodszorra is árulóvá váljanak.

Egyes Sith katonák kihasználták a félelmet, amit másokban keltettek és a hatást, amit a ruházatuk okozott, saját nyereségükre, megfenyegetve embereket és megfélemlítve a polgárokat, átadatva maguknak bármit, amit csak akartak. Mások viszont, úgy látták magukat, mint akik egyszerűen a munkájukat végzik, vagy úgy vélték, hogy a Sith jobban tudja majd uralni a galaxist. A Jedi Polgárháború után, sokan az akkor demoralizált Sith katonák közül az újonnan alakult Sith Triumvirátus parancsnoksága alá került, amit Darth Traya, Darth Nihilus és Darth Sion uralt. Akkor, a Sith katonák részt vettek a második onderon-i csatában és a Telos IV-i csatában.

A Sith katonákat általában feláldozhatónak tekintették a feletteseik, ugyanúgy, mint a harci droidokat. Például, amikor Darth Malakot figyelmeztette Saul Karath, hogy a Taris bolygó bombázása, annak érdekében, hogy megöljék Bastila Shant, azt eredményezné, hogy több ezer Sith katona is odaveszne, Malak figyelmeztette Karathot a parancsainak a megkérdőjelezéseinek a veszélyeire.

Új Sith Háborúk

NewWarsSithTrooper1.jpg

Egy Daimanate-i Sith katona parancsnok az Új Sith Háborúk alatt.

A Sith katonák továbbra is használatban voltak, majd három ezer évvel később a Jedi Polgárháború után, az Új Sith Háborúk alatt, Darth Bane idejében is. Daiman Sith nagyúr szintén használt Sith katonákat a Daimanate gyalogságának magjaként.

Galaktikus Polgárháború

Egy hadseregnyi karbonitba fagyasztott Sith katonára talált az Éjnővér Silri, röviddel az endori csata után, a Karbonit Sith Hadsereg holokronjának köszönhetően, amit Tyber Zann alvilági nagyúrtól lopott el.

Páncélzat

Kék nyíl.png Bővebben lásd: Sith katona páncél

A Sith katonák szabvány páncélja és sisakja színes vagy fényvisszaverő ezüst színű volt, vagy fehér, fekete páncél kipárnázással, valamint egy vizorral, ami befedte a viselője arcát. A rangnak vagy osztálynak nem volt látható jelzése, bár a Sith elit katonák és Sith kommandók piros és/vagy réz színű páncélzatot viseltek megkülönböztetés gyanánt.

A Sith katona páncél, míg azonos szintű alkalmasságok jellemezték, mint ami a legtöbb más páncél típust jellemezte, mégis, kifejezetten arra volt tervezve, hogy félelemet keltsen az ellenfélben. A páncél burkolat kiemelte ezt, míg a katona arcát teljesen elhomályosította az egy irányú vizor, megteremtve azt a benyomást, hogy az ellenség arctalan. Egy hasonló hatás újrateremtődik évezredekkel később a Köztársaság klón katonáinál, akik, egy csavaros sorsfordulat folytán, rohamosztagosokként szolgálták a Galaktikus Birodalmat, egy másik birodalmat, amit a Sith uralt.

Míg a Tarison ragadtak a Sith megszállás alatt, az agy mosott Revan és Carth Onasi elloptak egy Sith páncélt, annak érdekében, hogy lejussanak az alsóvárosba, és folytassák a Bastila Shan utáni keresésüket.

Változatok

SithCommando.jpg

Egy Sith kommandós.

A Sith kommandók elit Sith katonákból álltak, de hogy miben különbözött a harci szerepük a szabvány katonáktól, az ismeretlen. Általában skarlátvörös páncélt viseltek és könnyű ismétlődő lézerfegyvereket használtak. A kommandósok az első Jedi Tisztogatás során felbukkantak a Telos IV-i csatában, de ott ezüst színű páncélt viseltek. A Tisztogatás alatt, a Sith Triumvirátus kommandókat telepített olyan helyekre, mint Dxun, Onderon, a Telos IV felett orbitális pályán lévő Citadella állomásra, a Ravegerre, és a Malachor V-ön lévő Trayus akadémiára.

A Sith elit tüzérek réz színű harci ruházatot viseltek. Általában diszruptor karabélyokkal voltak felszerelve, amik képesek voltak áthatolni a hordozható személyi pajzsokon.

A Sith nehéz gyalogsági katonák ritkán látott, nehéz fegyverzettel ellátott specialisták voltak a Sithek szolgálatában. Szintén piros páncélt viseltek, és nehéz ismétlődő lézerfegyverekkel voltak felszerelve. A nehéz gyalogsági katonák a Sithek háborús gépezete számára rendkívüli fontosságú helyszíneken voltak megtalálhatóak, ami azt sugallja, hogy a rangjuk magasabb volt a szabvány Sith katonákénál, vagy akár a Sith elite tüzérekénél. Revan harcolt egy seregnyi ilyen katona ellen a csillagkohón, a Rakata prime-i csata alatt.

A Sith gránátosok ismerten gránátokat használtak harcban, általában szilánk vagy sokk típusúakat. Egyben hordtak maguknál lézerpisztolyokat is. Viszont csatában hődetonátorokat is használtak.

A Sith vadállat hajcsárok megszelídített vadállatokat használtak harc közben. Ezeket olyan csatákban alkalmazták, ahol jelentős erőt képvisel agresszív vadállatokat és Sithivadékokat vetettek be. A második onderoni csatában, a Jedi Száműzött szembe került nagyszámú Bomassal és egy Drexl lárvával, amiket Sith vadállat hajcsárok irányítottak, akik általában maguknál hordták a könnyű ismétlődő lézerfegyvereiket vagy vibropengéiket.

A Sith haladó katonák valószínűleg korai kísérleti próbálkozások voltak, hogy jobb Sith katonákat képezzenek ki a Jedi Polgárháborúba. A jobb képességűek ezen katonák közül a csillagkohón szolgáltak Revan megérkezésekor. A felszerelésük ionfegyverekből és szabvány vibropengékből állt. Szintén skarlátvörös páncélt viseltek.

A Sith gárdisták a Nagy Galaktikus Háborúban vettek részt. Ezeket a katonákat meglehetett különböztetni a többitől azzal, hogy vérvörös páncélt viseltek és bot fegyvereket használtak, az ellenfeleikkel szemben.

A Jedi Polgárháború alatt, az átlag Sith katonákat távolsági harcra Sith roham fegyverekkel és Sith mesterlövész puskákkal szerelték fel, és szabvány kábító gumibotokkal és vibropengékkel a közelharcra. A Sith katonák minden típusa fel volt szerelve vibropengékkel közelharcra és lehet, hogy Sith energiapajzsokkal is. A nagy Galaktikus háború idejére a Sith katonákat TH-17-es lézerpuskával szerelték fel.

A nem szabvány katonák jellemzően előrehaladott státuszú Sith katonák voltak vagy köztársasági katonák, ugyan abban az osztályban, csak át disszidáltak, semmint friss újoncok, akiket abba a kategóriába helyeztek.

Megjelenések

Források

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki