Fandom

Sith'ari

2 733pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap1 Share

„Valaki, aki minden korláttól megszabadul. Valaki, aki eléri a tökéletességet és korlátlan lehetőségei vannak. Valaki, akinek kifogástalan ereje, hatalma és célja van. Képzeld el.”
Yuthura Ban[forrás]
Darth Bane DoE.jpg

Darth Bane, a megjósolt Sith'ari.

A Sith'ari egy cím, az ősi Sith nyelvben nagyurat vagy hűbérurat jelentett, és Adas király viselte elsőként. Adas halála után, a kifejezés egy legenda és egy prófécia tárgyává vált, aminek a jelentése "isten". A prófécia megőrizte a jelentőségét a Sötét nagyuraknak is, egészen a Sith nagyurak rendjéig.

A Sith'ari megjövendölése

A Sith'ari próféciája túl szent volt ahhoz, hogy a Kissai írásba foglalja, akik tovább adták szóban, generációról generációra. Sorzus Syn körülbelül YE 6900-ban így rögzítette.

A Sith'ari mentes lesz a korlátoktól.
A Sith'ari vezetni fogja a Sitheket és megsemmisíti őket.
A Sith'ari felfogja emelni a Sitheket a halálból és erősebbé vállnak azzal, mint korábban voltak.

A legenda

Valamikor az első Sith Birodalom történelmének elején megjövendölték a Sith'ari eljövetelét. Adas legendája által inspirálva a Sith'arit tökéletesként jósolták meg, minden korlát nélkül - ő az eszményi Sith. A Sith'ari hatalomra jutott volna és vezette volna a Sitheket, a legenda szerint pedig el is pusztította volna őket, hogy a pusztulásuk révén erősebbé váljanak, mint valaha is voltak.

Néhány tanuló a Korribani akadémián úgy gondolták, hogy Sirak a Sith'ari. Viszont, Sirakot megölte a riválisa, Bane. Darth Bane, végül a Sith nagyurává vált, majd beteljesítette a próféciát, először azzal, hogy átadta az gondolatbombát Kaannek, ami a Sötétség Testvérisége megsemmisülését eredményezte, és aztán felállítva a kettő szabályát, ami egy erős Sith vonalhoz vezetett, ami kettőre redukálta a számukat, minden időben. Ez lehetővé tette, hogy két személyben telítődjön a sötét oldal egy időben, mert Bane úgy vélte, hogy az túlságosan szétterjedt a nagy számú Sithek között. Ez egyben könnyebbé tette a Sithek számára, hogy elrejtőzzenek ahhoz, hogy felépítsenek elég erőbázist ahhoz, hogy elpusztítsák a Jediket, lehetővé téve a Sith uralmát a galaxis felett.

Majd ezer évvel később, Darth Sidious kikiáltotta magát az ősi Sith tökéletes lényének, mialatt megkínozta a mesterét, Darth Plagueist.

A színfalak mögött

Az első megemlítése óta, a rajongók spekuláltak azon, hogy ki lehet a Sith'ari. Néhányan a legismertebb jelöltek közül spekulációk alapján Darth Revan, Darth Bane, Darth Sidious és Darth Vader volt. A The Complete Star Wars Encyclopedia című könyvből kiderül, hogy valóban Bane a Sith'ari, megerősítve ezzel sok rajongó feltételezését. A 2012-es publikálású Book of Sith: Secrets from the Dark Side-ban szerepelt számos utalás a Sith'ari próféciájára, amivel a könyv szerzőjének, Daniel Wallace-nek a célja egy "körbefutó" vicc volt a célja, ahol minden egyes univerzumon belüli írója a Book of Sithnek arra a következtetésre jutott, hogy ő a Sith'ari.

Megjelenések

Források

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki