Fandom

Sifo-Dyas

2 733pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap5 Share

SD-HS.jpg
Sifo-dyas
Életrajzi információk
Elhunyt

YE 32 ,Felucia

Fizikai jellemzők
Faj

Ember

Nem

Férfi

Hajszín

Fekete

Szemszín

Sötétbarna

Korszak(ok)

A Birodalom felemelkedésének kora

Hovatartozás

Sifo-Dyas egy rejtélyes emberi Jedi mester volt, aki a Galaktikus Köztársaság utolsó időszakában a Jedi Főtanács tagjaként szolgálta a Rendet.

Életrajz

Élete

Sifo-Dyas valaha Dooku jedi mester jóbarátja volt és előre látta a dolgokat. Valamikor YE 32 előtt megjósolta, hogy a Galaktikus Köztársaság egy pusztító háborúval fog szembenézni. Hogy megvédje a Köztársaságot, titokban megrendelt egy klón hadsereget a Kamino bolygó klónozóitól. Ezelőtt hagyta el Dooku a Jedi Rendet és Darth Sidious, a Sith sötét nagyura szövetségese lett. A sith mester beszámolt neki Sifo-Dyas tetteiről és Sidious felfedte terveit, hogy a klón sereget a saját céljaikra használják. A hűsége végső jeleként az Erő sötét oldala iránt, Dooku megölte Sifo-Dyast, és a projektet a saját kezébe vette. Sidious eredetei szándékai szerint Sifo-Dyaszal leplezte a klón hadsereg megteremtését.

Hagyaték

Dooku régi barátja testét fagyasztva tartotta egészen addig, míg az InterGalaktikus Bankár Klán bejelentette a terveit, hogy a kaleesh hadúr, Grieovus tábornokot egy hatalmas kiborg stratégává alakítja a szeparatista droid seregek vezetésére. Dooku Sifo-Dyas vérét adta a tábornoknak. Amikor a kiborggá történő átalakítás sikerült, Dooku megajándékozta Sifo-Dyas mester saját kék-pengéjű fénykardjával.

Amikor Obi-Wan Kenobi a Kaminora utazott, hogy kiderítse a penge eredetét, ami elhallgattatta Padmé Amidalara támadó merénylő Zam Wesselt, a kaminoi miniszterelnök, Lama Su tájékoztatta Obi-Want, hogy Sifo-Dyas rendelte meg egy klón hadsereg előállítását a Kaminon a Galaktikus Szenátus számára, azért, hogy segítsenek a Galaktikus Köztársaságon. A Jedi Tanács nem volt tisztában a megrendeléssel egészen addig, amíg Kenobi tájékoztatta őket, hogy találkozott a kaminoiakkal.

YE 22-ben Sifo-Dyas serege feltárta magát, és a Galaktikus Köztársaság hasznára vált. Három évvel később a sereget használták, hogy elpusztítsák a jediket a 66-os parancs keretében. A hadseregnek meg kellett mentenie a Köztársaságot, de Sidious a saját bosszújára használta a jedik ellen.

A színfalak mögött

Megjelenések

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki