Fandom

Selonia

2 735pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

A Selonia egy óceáni világ volt a Koréliai rendszerben. Egyike volt az Öt Testvérnek és a seloniai faj otthona.

Leírás

A Selonia egy iparosodott világ volt, amelyen kis szigetek helyezkedtek el, amit egy globális óceán vett körül. Hogy kikerüljék ezt a problémát, a seloniaiak alagutak bonyolult hálózatát ásták ki a bolygó felszín alatt, hogy megkönnyítsék a népek közötti kapcsolatot. A bolygó óceánjaiban a pletykák szerint tengeri szörnyek laktak, mivel csak a Selonia óceánjai voltak elég tágasak ahhoz, hogy helyet biztosítsanak ezeknek a lényeknek.

A seloniai odúk és alagutak a bolygó köpenye és kérge alatt húzódtak, miközben a magasban orbitális hajógyárak voltak. A legtöbb járművet, amely a Selonia felett épült a Koréliai rendszerben használták, mivel a seloniaiaknak általában nem voltak kiváncsiak, hogy tovább merészkedjenek, így azok nem voltak hyperhajtóművekkel felszerelve.

A bolygó egyik legátütőbb érdekessége a vulkanikus hegylánc volt, amit Felhőföld Csúcsoknak neveztek, amely olyan magasan helyezkedett el, hogy elhomályosultak a csúcsai.

A Selonia elég közel volt a Korélia bolygóhoz, hogy a legtöbb koréliai meg tudta különböztetni a többi csillagtól az éjszakai égbolton.

A seloniai faj fészkekben laktak, amelyek nemzőképes nőstények köré szerveződtek.

Történelem

Úgy gondolták, hogy a celestialok vitték a bolygót a Corell pályájára a többi négy bolygó mellett, amit a Középpont Állomás bolygó repulsorai segítettek. Ismeretlen, hogy a seloniaiak őshonosak voltak e a bolygón, vagy a celestialok vitték ide őket. A bolygót a Végtelen Birodalom kebelezte be YE 30000-ben.

YE 500-ban a Selonia csatlakozott a Drallhoz és a Koréliához az elbukott hadjáratukban, hogy meghódítsák a Tralust és a Talust. Évszázadokkal később az első koréliai lázadás során a bolygót a Felsőodú hódította meg.

A Selonia egy szeparatista győzelem helyszíne volt a Galaktikus Köztársaság felett a klónok háborúja kezdeti szakaszában.

A yuuzhan vong háború idején a Pride of Selonia a bolygó után lett elnevezve. A második galaktikus polgárháború idején YU 40-ben a bolygót a Galaktikus Szövetség vette blokád alá. YU 130 körül a bolygó légkörében voltak a Seloniai Hajógyárak.

Megjelenések

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki