FANDOM

Sötét nagyúr
Alkotói adatok
Szerző(k)

James Luceno

Borítókészítő(k)

David Stevenson

Fordító(k)

Szente Mihály

Eredeti kiadás
Eredeti cím

Dark Lord: The Rise of Dath Vader

Megjelenés

2005 november 25.

Eredeti kiadó

Del Rey

Média típus

Keménykötésű regény

Oldalszám

336

Taglalás

54 fejezet

ISBN

ISBN 0345477324

Magyar kiadás
Megjelenés

2007

Kiadó

Szukits Kiadó

Média típus

Puhakötésű regény

Oldalszám

372

ISBN

ISBN 9634971573

Kronológia
Kánon

C

Időpont

YE 19

Korszak

A Birodalom felemelkedésének kora

Sorozat

Nincs (önálló regény)

Előző

A Sith-ek bosszúja

Következő

Coruscant Nights I: Jedi Twilight

„A régi rendszer halott, szenátor. És ön is bölcsen tenné, ha minél hamarabb beállna a sorba!”
Darth Vader Bail Organanak[forrás]

A Sötét nagyúr című regényt 2007-ben adta ki a Szukits Kiadó James Luceno regénye alapján. Az eredeti művet a Del Rey 2005-ben jelentette meg. A Sötét nagyúr valójában a Sith-ek bosszúja regényváltozatához, valamint szorosan kapcsolódik a történetben azt megelőző, A gonosz útvesztője című, szintén Luceno-regényhez.

A történet maga a Köztársaság bukásának és a Birodalom születésének idején játszódik. Végigköveti Darth Vader igazi Sith Nagyúrrá válásának legfontosabbeseményeit, küldetéseit.

Kiadások

Eredeti

Fordítások

Magyar

Egyéb nyelvek

Bevezető

Obi-van Kenobi azzal a tudattal hagyta maga mögött a Mustafart, hogy végzett egykori tanítványával. Bár a pokoli összaecsapás során Anakin mindörökre eltűnt, valamivel később életre kelt egy félelmetes, éjfekete kísértet. A jedi-rend valaha létezett leghatalmasabb lovagja az újonnan születő Birodalom könyörtelen uralkodójának jobbkeze lett.

Ezalatt a Külső Gyűrű egyik távoli világán, a Murkhana bolygón Roan Shryne és Bol Chatak Jedi-mesterek, valamint Olee Starstone padavan egy szeparatista erőd elleni rohamot irányítanak. Hajszál híján ugyan, de sikerül túlélniük a hírhedt hatavanhatos parancsot, ám továbbra is halálos veszély leselkedik rájuk Darth vader személyében, akit csordultig tölt a bosszúvágy.

A maroknyi, életben maradt Jedi elkeseredett küzdelmet folytat, hogy feltámassza a szétzúzott Jedi-rendet. Ha kudarcot vallanak, a Galaxis végérvényesen a Sith-ek uralma alá kerül...

Megjelenések

Karakterek

Új karakterek

Fajok

Állatfajok

Droidmodellek

Helyszínek

Ez a lap tele van apró helyesírási hibákkal.

Események

Járművek

Szervezetek és címek

Fegyverek és technológiák

Egyéb megjelenések

A színfalak mögött

  • James Luceno a regény írása előtt részletesen kikérdezte Darth Vader öltözetéről Ryan Kaufmant.
  • A könyv a végleges címét csak a kézirat átnézése után kapta.
  • A 9. fejezetben hibásan írta azt luceno, hogy a Venator-osztályú csillagrombolók nem a Kuat Járműgyár terméke.
  • Appót hibásan írja le a regény kék páncélos 501-es légiósként, mivel valójában vörös páncélos szolgált.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki