Fandom

Rahm Kota

2 734pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

428px-RahmKotaHS.jpg
Rahm Kota
Életrajzi információk
Fizikai jellemzők
Faj

Ember

Nem

férfi

Korszak(ok)

Birodalom felemelkedésének kora

Hovatartozás
Mester(ek)

Yoda

Tanítvány(ok)

Galen Marek

Rahm Kota idősebb ember férfi, Jedi volt és a Klón Háborúk alatt tábornok. A klón katonákba vetett hit hiánya miatt menekülhetett el a 66-os parancs elől. Azt megelőzően, hogy csatlakozott a Jedi Rendhez, Kota harcolt abban az állóháborúban, ami otthonát, Derenát sújtotta. A háború előtt kiskorától kezdve értett a bütyköléshez, és már egész fiatalon érdekelni kezdte őt a pilótáskodás. A háború veszteséges volt számára, ugyanis Kota elveszített minden hozzátartozóját, és minden mást, ami fontos volt számára.Ezt követően a konfliktus békés rendezéséről tárgyalt, Mace Windu barátságot kötött az akkor tizennyolc éves Kotával. A sikeres küldetés után Mace magával vitte a Coruscantra, ahol Yoda irányítása alatt elkezdhette a Jedi kiképzését. A barátságtalan modora miatt kevés barátot nyert, de a bátorsága ismert volt mindenki számára. Kota mindig a legkockázatosabb küldetéseket választotta. A Klón Háborúk alatt szívós, őszhajú tábornokká vált, a háború sok csatájában harcolt.

Kota már a kezdetekben IS létfontosságú küldetésekben vett részt, kisebb-nagyobb sikerekkel. Elsősorban segítette Sifo-Dyas nyomozásának ügyét, bár pilótaként, ezt követően a Tanács a Kardenre küldte Ky Narec tábornokkal, hogy megtalálják ☀Boch-Umbo (később Darth D'read) titkos feljegyzéseit, ahol több dologra is fény derül mint gondolnák. A Karden rejtélyein kívül, Darth Millenar (megtestesült Élő Erőként ) megmutat a fiatal Jedinek a jövőjéből pár képet, köztük azt is, ahogy egy kardpárbaj által (Galen Marek -el) elveszíti látását.

Rahm Kota VS Starkiller04:09

Rahm Kota VS Starkiller

Rahm Kota megküzd Galen Marekkel

Miután megmenekült a 66-os parancs elől, Kota eltűnt a Külső Perem világaiban. Szerencséje volt, ugyanis kezdettől fogva gyanakodott a klónkatonák megbízhatóságával kapcsolatban. Bár részt vett a harcokban, ezt kizárólag saját katonáival tette (akik később az első lázadó katonák lettek).
614375 409225762474906 40658010 o.jpg

Rahm Kota mester a saját katonái között.

Balsejtelme beigazolódott, mikor a klónok legyilkolták saját tábornokaikat a Nagy Jedi Tisztogatás alatt, ő biztonságban volt a saját csapatával. Az elkövetkező gondterhes évek alatt Kota a harcosaival folyamatosan gyengítette a birodalmat. Soha nem feltűnősködött, csak egyszer-egyszer lecsapott egy-egy kisebb raktárépületre, vagy konvojra. Legnagyobb húzása az volt, amikor YE 2-ben átvette az irányítást a Nar Shaddaa fölött elhelyezkedő TIE vadász gyár felett. Ám ez végzetes döntésnek bizonyult, ugyanis a Birodalom felfigyelt rá, és Vader odaküldte a tanítványát, hogy végezzen az öreg Jedi-vel. Mikor megvívott Galen Marekkel, azonnal észrevette, hogy a fiúban mekkora erő lakozik. Bár Kota rutinos vívónak számított, nem tudta legyőzni a Tanítványt. A párbaj végén egy pillanatra lehetősége nyílt bepillantania Galen jövőjébe, és látta, hogy egyszer ő lesz majd a fiú mestere.
521401-kota vs starkiller super.jpg

Rahm Kota és Galen Marek harca.

A Jedi-mester megdöbbenését kihasználva a feldühödött Starkiller fénykardjával megvakította őt, majd ledobta a Nar Shaddaa forgatagába. Kota ezek után nyomorékká vált. Vaksága miatt elvesztette az Erőbe vetett hitét, és úgy döntött, hogy elbujdosik. Pár hónapig egy Bespin-i kocsmában töltötte az idejét, és csak árnyéka volt egykori önnmagának.
Kota-Galen-Bespin.jpeg

Kota és Galen egy meggyilkolt császári testőr mellett.

Ám egy nap eljutott hozzá az immár jó útra tért Marek, és felajánlotta segítségét. Bár Kota azonnal rájött, hogy saját megvakítójával beszél, mégis csatlakozott hozzá. Miután kalandos úton kijutottak a Bespinről, a mester végigkövette Galen útját. Miután kiszabadították Leia hercegnőt és Bail Organa szenátort a fogságból, a Corellia bolygóra mentek, és itt megalapították a Lázadók Szövetségét. Ám Darth Vader hamarosan a helyszínre érkezett, és elfogta őket.

Kota hitte, hogy a tanítvány sokkal többre hivatott Darth Vader szolgálójánál. Kis idővel később Kota segített neki visszaszereznie a kapcsolatot az Erővel, amit korábban elveszített.

Kota zöld fénykardot viselt.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki