FANDOM

LEGENDS 30px-Era-imp 30px-Era-reb

QuinlanHS
Quinlan Vos
Életrajzi információk
Szülőbolygó

Kiffu

Született

YE 57

Fizikai jellemzők
Faj

Kiffar

Nem

Férfi

Magasság

1.86 m

Hajszín

Fekete

Szemszín
  • Barna,Sárga (sötét oldalon)
Korszak(ok)

A Birodalom felemelkedésének kora

Hovatartozás
Mester(ek)
Tanítvány(ok)

Aayla Secura (Jedi Padawan)

Szerepe

Quinlan Vos-t jóformán csak a Star Wars képregényekből ismerhetjük, a filmben csak egy nagyon kicsi említést tettek róla. Quinlan a Geonosis-i csata után beépült az ellenséghez és információkat adott le a Köztársaságnak, amiket többnyire barátnőjével, Khaalen-el lopatott el. Ám egy információ hibás volt, ami miatt rengeteg Jedi esett áldozatul, sőt, mivel Quinlan feketepiacon adott el Köztársasági Kódexeket, a Rend Agen Kolar-t küldte, hogy fogja el, ám ő barátnőjével együtt elmenekült. Ezután végső elkeseredettségében Dooku gróf szolgálatában állt. Dooku kiképezte Quinlan-t, majd különböző feladatokat szabott ki neki, ezek között volt például Viento szenátor meggyilkolása. Miután kitört a harc Dooku egyik birtokbolygóján, a renegátnak hitt Quinlan legyőzte a Sötét Oldal csábítását, és a Köztársasághoz állt, így sikerült megnyerniük a csatát. Súlyos sérülések árán, de túlélte a 66-os parancsot és szerelmével Khaleen Hentz-el és fiával Korto Vos-sal bújdosva éltek tovább. Quinlan Vos egyike volt azon kevés Jedi]]nek, akiknek sikerült túlélni a Nagy Jedi Tisztogatást. Mivel a Birodalom Luke idejében úgy híresztelte, hogy már csak egy Jedi van, ezért ezt minden Jedi magára vette (Quinlan is). Ezért volt, hogy a Jedik nem mertek a Birodalomra támadni, mind azthitte magáról, hogy ő az utolsó. Quinlan is azt hitte ezért családot alapított, a Birodalom ezután nem zajgatta, hisz tudta, hogy nem fogja a családját kockáztatni. Az aktájába az volt írva ,hogy a Kashyyyk élővizeinek mérgezése miatt körözik, utolsó ismert tartózkodási helye a Kashyyyk.