FANDOM

      HanCsubi javít „Energiaszabályozót... most! Ez nem az. Hozd a hidrokulcsokat!”

KANON

K Á N O N
L E G E N D Á K
Quigonjin
Qui-Gon Jinn
Életrajzi információk
Szülőbolygó

Coruscant

Született

YE 92 Coruscant

Elhunyt

YE 32 Naboo

Fizikai jellemzők
Faj

Ember

Nem

férfi

Magasság

1.93 méter

Hajszín

barna

Szemszín

kék

Korszak(ok)
Hovatartozás
Mester(ek)
Tanítvány(ok)
„Mindig van remény, barátom. Csak néha olyan formában érkezik, amire nem számítunk.”
Qui-Gon Jinn szavai Yoda mesterhez

Qui-Gon Jinn egy ember fajba tartozó, Erő-érzékeny férfi volt, aki Jedi mesterként szolgálta a Galaktikus Köztársaságot a Klónok háborúját és a Galaktikus Birodalom felemelkedését megelőző időkben. Fiatalon Dooku gróf, a későbbi Tyrannus Sith nagyúr tanítványa volt, majd Jedi lovagként ő tanította az ifjú Obi-Wan Kenobi. Ezidő alatt több alkalma volt rá, hogy a Jedi Tanács tagja lehessen, azonban mesteréhez hasonlóan Qui-Gon túl makacsnak és önfejűnek bizonyult a Tanács szemében. Amikor a Kereskedelmi Szövetség blokád alá vonta a békés Naboo bolygót, Qui-Gon és Obi-Wan Finis Valorum Főkancellár megbízásából a helyszínre érkezett, hogy megoldják a konfliktust. A neimoidaiak azonban lepaktáltak a Sith nagyúr Darth Sidiussal, és kelepcébe csalták a Jediket, akik azonban sikeresen lejutottak a Naboo felszínére, amelyet épp lerohant a Kereskedelmi Szövetség droidhadserege. Qui-Gon a bolygó mocsaras területén megmentette az gungan Jar-Jar Binks életét, aki hűséget fogadott neki. Jinn és tanítványa kiszabadították Naboo királynőjét, Padmé Amidalát és kíséretét, hogy visszatérjenek Coruscantra és jelentsék a történteket a Főkancellárnak. Hajójukat azonban találat érte, így Qui-Gon és társai kénytelenek voltak leszállni a félreeső Tatooine bolygón, ahol Jinn találkozott a fiatal rabszolgával, Anakin Skywalkerrel. Qui-Gon úgy vélte, a fiúban megtalálta a Kiválasztottat, akit a midi-chlorianok nemzettek, és akinek sorsa, hogy egyensúlyt hozzon az Erőbe. Miután Anakin segítségével megjavították a hajót, Qui-Gon magával vitte Anakint Coruscantra, azonban mielőtt elhagyták volna a Tatooine-t, Qui-Gon szembekerült egy sötét lovaggal, Darth Maullal, aki az ezer éve kihaltnak hitt Sith Rend tagja volt. Qui-Gon a Jedi Tanács elé vitte Anakint, mint a megjövendölt Kiválasztottat, akit a Tanács akarata ellenében is tanítani szándékozott. Emellett tájékoztatta a Tanácsot a Sith lovag jelenlétéről. Ezután követte Amidala királynőt a Naboora, hogy részt vegyen a bolygó felszabadításában. Itt újra találkozott Darth Maullal. A küzdelem során életét vesztette: Maul keresztül döfte a mellkasát. Halála előtt arra kérte A Sithet legyőző Obi-Want, tanítsa ki Anakin Skywalkert. Mivel azonban Qui-Gon a korábbi évek során eljutott az Élet Forrására, ahol az ott élő Erő-papnőktől és a misztikus Whillek Sámánjától megtanulta, hogyan őrizze meg halála után a kapcsolatot a Kozmikus Erő és az Élő Erő között, így, habár képzése befejezetlenül maradt, Qui-Gon szellemként visszatérhetett az élők közé. Neki köszönhetően sajátította el ugyanezt a képességet Obi-Wan, valamint Yoda, aki emellett még a jövőt is megismerte.

Életrajz

Fiatalkora

Qui-Gon Jinn YE 92-ben született a Köztásaság szívében, a Coruscant bolygón, ismeretlen szülők gy
Tumblr inline ol84cyLfdv1s9i8iv 500

Dooku, Qui-Gon egykori mestere

ermekeként. Miután a Jedi Templomba került, mestere Dooku volt, aki később elhagyta a Jedi Rendet, és Darth Tyrannusként a Sithek közé állt. Jedi lovagként Qui-Gon sokban hasonlított Dookura, társai makacs, önfejű különcként tekintettek rá, mivel több esetben eltért a Jedi Kódex előírásaitól, ha úgy látta helyesnek. Ekkoriban Qui-Gon kutatni kezdte a titkot, amely segítségével megőrizhette tudatát a halál után. Ennek során eljutott a misztikus bolygóra, az Élet Forrására, amelyet átjárt az Erő és amely ezért a midi-chlorianok, az Erő akaratát közvetítő lények szülőbolygója volt. Itt Qui-Gon találkozott a bolygón élő Erő-Papnőkkel, akik tanítványukul fogadták. Jinn ezen kívül egy másik tanítómestere is volt: a Whillek Sámánja, egy titokzatos és az Erővel összhangban élő teremtményt. Mindezt Qui-Gon titokban tartotta a Jedi Rend előtt.

A Jedi mester

Miután Qui-Gon mesteri
RCO016 w 1482950145
címet kapott, maga mellé vett egy padawant, az ifjú Obi-Wan Kenobit, akivel kölcsönösen sokra tartották egymást. Együtt több küldetésen is részt vettek, hogy fenntartsák a Galaxis békéjét. Ezek közt szerepelt Mandalore rendhagyóan békepárti grófnője, Satine Kryze megvédése a rátörő orgyilkosoktól. Qui-Gon és Obi-Wan egy alkalommal segítettek Yodának, hogy eljuttassanak egy Erő-érzékeny gyermeket, Lo-t a Jedi Templomba, akit egy kalózbanda, a Húskoncolók tartottak fogságban, és azt tervezték, hogy kivételes képességein hasznot húzva, eladják.

A szenátus a követei

YE 32-ben, tíz évvel a galaxist kettészakító Klónok háborúja előtt, Qui-Gon és tanítványa Finis Valorum Főkancellár megbízásából a Naboo-rendszerbe utazott, hogy a szenátus követeiként egyezségre jussanak a neimodiai Kereskedelmi Szövetséggel. Utóbbi ugyanis csatahajóival blokád alá vonta a békés N
Starwars1-movie-screencaps.com-417
aboo bolygót, válaszul a Főkancellár döntésére, miszerint megadóztatják a külső rendszereet átszelő kereskedelmi utakat. Qui-Gon, ismerve a Kereskedelmi Szövetség megalázkodó jellemét, rövid tárgyalásra számított. Cato Neimodia alkirálya, Nute Gunrey biztosította a Jediket vendégszeretéről, azonban, miután tudomást szerzett a követek kilétéről, Darth Sidius Sith nagyúr parancsára megpróbált végezni velük. Azonban, miután felrobbantották hajójukat, a két Jedi azonnal fegyvert ragadott, és Qui-Gon rájött, hogy a fogadásukra berendezett terembe egy dioxis nevű, mérges gáz szivárog. A kereskedelmiek droidhadseregének tagjai kisvártatva megjelentek a terem előtt, mivel azt hitték, a méreg végzett a Jedikkel, akik azonban visszatartották lélegzetüket, és miután a droidok kinyitották az ajtót, fénykardjaikkal lekaszabolták őket. Ezt követően Qui-Gon megkísérelt bejutni Nute
Starwars1-movie-screencaps.com-609
Gunrey tartózkodási helyére, a csatahajó irányítóközpontjába. Fénykardjával átvágta az ajtót, sőt, a megállítására szánt páncélzatot is, azonban az alkirály eltal bevetett, újszerű droidok, az energiapajzzsal rendelkező droidekák ellen tehetlennek bizonyult. Hiába verték vissza rájuk tanítványával a lézernyalábokat, azokat elnyelte a pajzsgömb. A Jedik ezért visszavonultak, a szellőzőrendszeren keresztül eljutva a hangárba, ahol szembesültek a Naboo megszállására készülő, hatalmas droidhadsereggel. Hogy figyelmeztethessék Naboo népét, Qui-Gon és Obi-Wan elrejtőztek egy-egy csapatszállító hajón.

Találkozás Jar-Jar Binkssel

A bolygóra érve Qui-Gonnak menekülnie kellett a mocsaras erdőt letaroló droidszállítók elől. Ekkor találkozott a gungan Jar-Jar Binkssel, aki megdermedt a rémülettől, így a csapatszállítók átgázoltak volna rajta, ha Jinn nem rántja le a fölldre, hogy a járművek felettük haladjanak el. A hálálkodó Jar-Jar felajánlotta szolgálatait és életét a Jedinek, mondván, ez az istenek akarata. Qui-Gon találkozott Obi-Wannal, aki az őt üldöző droidok elől menekült, majd ezt követően Jinn rávette a gungant, hogy vezesse el őket a víz alatti Otoh Gungába, hogy járművet szerezhessenek, amivel eljuthatnak a naboo fővárosba, Theedbe. A víz alá merülve a Jedik a gungant követve eljutottak a városba, ahol Jar-Jart - mivel előzőleg száműzték - letartóztatták. A gungan nagyfőnök, Nass nem akart együttműködni velük, mivel a gunganeknek és a nabooknak számos nézeteltérésük volt ekkortájt. Qui-Gon azonban egy Jedi elmetrükk segítségével rávette a főnököt, hogy bocsássanak az ő, és tanítványa rendelkezésére egy gungan tengeralattjárót, egy ún. Bongót. Emellett, Jar-Jar fogadalmára hivatkozva megmentette a gungant a rá váró büntetéstől. Theed folyójába a bolygó víziszörnyektől hemzsegő magján át jutottak el, ahol egy Gyilkos Opi, egy Sando Víziszörny és egy Colo Karmoshal is keresztezte útjukat.

A királynő megszöktetése

Theed városában a Jedik a Naboo királynőjét, Padmé Amidalát kísérő droidok közelébe lopóztak, majd kiszabadították Amidalát és kíséretét. Ezt követően a királyi hangárba mentek, hogy hajóra szállva eljussanak Coruscantra, tájékoztassák Valorum Főkancellárt a történtekről. Qui-Gon és Obi-Wan megtisztították az utat a királyi csillaghajóig, amellyel sikeresen elhagyták a Naboot, azonban a hajó hiperhajtóműve megsérült, miközben átjutottak a blokádon.

A Kiválasztott felfedezése

A hajó megjavításához Qui-Gon egy biztos búvóhelyet akart találni. Obi-Wan a Tatooine-t, egy kicsiny, és félreeső bolygót javasolt, amely a Hutt gengszterek kezében volt. A királynő testőrének, Panaka kapitánynak rosszallása ellenére a csillaghajó leszállt a bolygón, egy baljós város, Mos Espa közelében. Habár vonakodott, Qui-Gon magával vitte Amidalát a városba - igaz, nem tudta, hogy a királynő az, ugyanis Amidala egyik szolgálójának álcázta magát és Padmé néven mutatkozott be, amely voltaképpen valódi, de nem uralkodói neve volt - ahol útjuk egy Watto nevű toydari ócskáshoz vezetett. Jinn megpróbálta a Nasson alkalmazott elmetrükkel rávenni, hogy köztársasági váltókért adja el a hajtóművet, azonban csalódnia kellett, ugyanis a toydariken ez az eljárás hatástalannak bizonyult. Qui-Gon itt találkozott Watto rabszolgájával, a fiatal Anakin Skywalkerrel. A fiú követte őket a piacra, ahol felfedezte a Jedi fénykardját. Mikor Mos Espára homokvihar csapott le, Anakin felajánlotta, hogy töltsék náluk az éjszakát. Qui-Gon megismerkedett Shmi Skywalkerrel, a fiú édeasnyjával, aki szintén rabszolga volt. Vacsora közben Anakin felajánlotta, hogy megszerzi számukra a kellő összeget, amit a Bonta Esti fogatverseny megnyerésével kívánt megvalósítani. Qui-Gon kockázatos lépést tett: fogadást ajánlott Wattonak, mely értelmében Anakin kezébe helyez mindent. Ha Anakin győz a versenyen, Watto odaadja nekik a hajtóművet, ha veszít, az ócskás megkapja a csillaghajót.

Jellem

Qui-Gon Jinn a többi Jedi szemében makacs, önfejű személyiség volt, aki gyakran eltért a Jedi Kódex előírásaitól, ha éppen úgy tartotta helyesnek. Qui-Gon tehát szilárdan hitt saját döntéseiben és önmagában, saját értékrendje és belátása szerint cselekedve. Többször ellenszegült a Jedi Tanácsnak, ez volt az oka annak, hogy annak tagjai nem választották őt maguk közé, noha képességei szerint köztük lett volna a helye.

Külső linkek