FANDOM

LEGENDS 30px-Era-imp

      Droidöntöde „Jóságos tervezőm! Megáll a processzorom! Gépek gyártják a gépeket!”
Jedi mester- Plo Koon és SZAVAZÁS!!! - Star Wars Akadémia10:12

Jedi mester- Plo Koon és SZAVAZÁS!!! - Star Wars Akadémia

Kel Dor AA
Plo Koon
Életrajzi információk
Szülőbolygó

Dorin

Elhunyt

19 YE Cato Neimoidia

Fizikai jellemzők
Faj

Kel Dor

Nem

hím

Magasság

1,88 méter

Hajszín

nincs

Szemszín

fekete

Korszak(ok)

Birodalom felemelkedésének kora

Hovatartozás
Mester(ek)

Tyvokka

Tanítvány(ok)

Plo Koon hímnemű Kel Dor Jedi mester volt a Dorin bolygóról. Több mint 10 évig a Jedi Főtanács tagja is volt. A Klónok háborúja alatt Koon főtábornok volt a Köztársaság Nagy Hadseregében. Kiváló pilóta hírében állt.

Életrajz

A Hiperűr háború

„Te... büszkévé teszel engem... Plo Koon”
―Tyvokka utolsó szavai[forrás]

Első nagy megmérettetése számára maga a Stark Hiperűr Háború volt, ahol hősiesen harcolt legjobb barátjával Qui-Gon Jinn-nel és Saesee Tinnel és egyéb híres Jedikkel. Az ötödik csatában mestere, Tyvokka meghalt, és így Plo Koonnak kellett átvennie a csapatokat, akiket higgadtságával, egyszerű látásmódjával hihetetlen győzelmekhez segítette, így a háború a Köztársaság győzelméhez vezetett. Plo Koon nagyon sok jedit képezett ki, például saját unokahúgát, Sha Koont vagy Bultar Swant.

A tanács tagja

A Hiperűr háború végén mestere helyébe ő ülhetett a tanács egyik székébe, és a legszélén, Mace Windu mellett foglalt helyet. Innentől fogva végig a Jedi Főtanács tagja volt, láthatjuk őt tanácstagként az I. és a III. részben, valamint a Klónok Háborúja című rajzfilmsorozatban.

A háború előzményei

A Tanács látása eléggé elhomályosult a Köztársaság vége felé, a Kereskedelmi Szövetség által megidézett blokádot egyszerűen csak politikai zűrzavarnak tartották. Mikor Qui-Gonn Jinn közölte, hogy a Tatooine-i támadója egy sith volt a tanács összes tagja, így Koon is, úgy gondolta, hogy az lehetetlen, mert a sithek ezer éve kihaltak. Tévedtek. Qui-Gon-t megölte Dath Maul, aki csak tanítvány volt, de a blokádnak vége szakadt és a neimoidikat Coruscantra vitték elitélésre. A tanács tagjai részt vettek a Nabooi ünneplésnél és a jedi elhamvasztásánál. Plo Koon egy Shilire vezető küldetés során rátalált egy fiatal Togrutára, akit átjárt az erő. Ő volt Ashoka Tano. Elvitte a templomba, ahol felnevelkedett, és Yoda mester úgy döntött, hogy Anakin Skywalker tanítványa lesz.

A Klón Háborúk kezdete

Plo Koon egyike volt 10 évvel később azoknak a Jediknek, akik elindultak kimenteni a szeparatisták fogságából Anakin Skywalkert, Obi-Wan Kenobit és Padmé Amidalát. Koon, Ki-Adi-Mundi és Aayla Secura sikeresen egészítették ki egymást és hárman szorgalmasan írtották a csúcsszuper Techno Uniós droidokat, de a számbeli fölény győzött: Mindössze maroknyi túlélő maradt...ám végül Yoda mester és a megérkező klónok megnyerték a csatát, de ezzel kitört a háború. A Geonosisi csata alatt, Ki Adi Mundi Jedi mesterrel együtt, elpusztítottak egy Lucrehulk-osztályú maghajót.

Abregadoi csata

Plo Koon flottájával az Abregado rendszer vörös óriásának közelében gyors csatát vívott a túlságosan erős Rosszakarat csillaghajó ellen. A cirkáló ionágyúja megbénította az összes Venator-osztályú csillagrombolót, ezután a turbólézer tornyok halálos tüzétől az egész flotta elpusztult. Plo Koon Woffle, Sinker és Boost klónokkal megmenekült egy mentőkabinban. Megvívtak a szeparatista kabinvadász egységgel, és a droidokkal a mentőkabinon kívüli űrben. Anakin Skywalker flottája a közelben állomásozott, és padawanjával, Ashoka Tanoval a Twillight űrhajóval utazva együtt megmentette a Jedit, és a klónokat. A Malevolence elől úgy akartak védekezni, hogy a hajó rendszereit leállították. Azonban a nehézcirkáló fogta az egyik orvosdroid gyenge elektromos jelét, és ionágyújával tüzet nyitottak a kis hajóra. Azonban ebből a helyzetből is kimenekültek a Jedik.

Harc a Rosszakarat ellen

„Mester, neked talán sikerül, de közben az egész árnyék századot kilövik... Mester!”
―Ashoka Tano[forrás]
Malevolencebumm

A Rosszakarat ionágyúja megsemmisül.

Miután a Rosszakarat támadást indított a Ryndelliai kórházállomáshoz igyekvő konvojra, és megnyerte a csatát, a nehézcirkáló a kórházállomás felé indult. Plo Koon, Delta 7 csillagvadászával kísérte Anakin Skywalker bombázószázadát az Árnyék századot. Hogy megelőzzék a Rosszakaratot átkeltek a Kaliida csillagködön, majd megtámadták a csatahajót. Mikor az Árnyék Századnak már csaknem a fele megsemmisült Koon mester és Ashoka Tano javaslatára Anakin Skywalker megváltoztatta a célpontot, és az ionágyút vették célba. A protontorpedókkal súlyos károkat okoztak a fegyverben, ezért mikor Grievous kiadta a parancsot, hogy lőjenek a kórházállomásra, az ionfegyver túltöltődött és megsemmisült.

A Seleucami csata előtt

Mikor Grievous elfogta Eeth Koth mestert, és erről egy üzenetben tájékoztatta a Jediket, Plo Koon egyik klónparancsnoka, Woffle, egy rejtett üzenetet talált a hologramban, melyből kiderült, hogy hol bujkál a szeparatista tábornok.

A 66-os parancs

A háború végén Plo Koon éppen a Cato Neimoidián végzett támadásokat a hídvárosok ellen, hogy véget vessen az állóháborúnak. Azonban a 66-os parancs kiadásakor a mögötte repülő klónpilóta lelőtte a Delta-7 űrhajóban repülő mestert, kinek gépe többször is becsapódott a hídba. Néhány forrás szerint túlélte a zuhanást.Amikor a klónok meg találták PloKoon holt testét elhamvasztották és el vették a fénykardját és a delta-7 vadász repülőjét.

Felszerelés

Koon mester is használta a jedik hagyományos fegyverét, a fénykardot, valamint, a háború nagy részében kapott egy Delta-7 vadászgépet, persze a Jedi Kódex megkötései miatt valójában nem birtokolta ezeket a dolgokat.

Fénykard

Plokardja

Plo Koon fénykardja.

A Jedi Power Battles-ben Koon mesternek sárga fénykardja van és több képregényben is ilyen színű, csak a második részben van kék fénykardja, így sokak szemében Plo Koon fénykardjának színe is kivétel, tehát sárga. Köztudott, hogy a Jediknek csak zöld vagy kék fényszablyája lehet, kivéve Mace Windu, akinek lila színű és így akkor Plo Koon is kivétel, neki pedig sárga színű. Egyesek szerint Plo mester kék fénykardja csak másodlagos, a fő szablyája a sárga pengéjű.

Vadászgép

Plogépe

Plo mester Delta-7 vadászgépe.

Plo mester vadászgépe egy Delta-7B Aethersprite-class light interceptor jedi csillagvadász, melyet akkor sem váltott le, mikor megjelent az Eta-2 Actis-osztályú elfogóvadász. Ezzel a hajóval bombázta Cato Neimoidia hídvárosait, mikor az említett bolygón állóháború alakult ki. A vadász mintázata kék volt, asztrodroidja is ugyanilyen színű. Egyesek szerint mikor a mester szerencsétlenséget szenvedett a háborúban, a gép bizonyos részei nem robbantak fel, és Koon megmenekült. Bár a hivatalos források szerint a becsapódás során meghalt.

Érdekességek

  • Plo Koont Alan Ruscoe játszotta az első részben, és Matt Sloan a II. és III. részben.
  • Plo Koon nevét Nick Dudman találta ki, aki egy éves fiát „Plomkoon”-nak becézte. Lucas kivette a szó közepéről az "m" betűt, és így született meg a Jedi Tanács 12. tagja.
  • A korai tervekben úgy volt, hogy a Kaminora a második részben Obi-Wannal tart Plo Koon is, ahol végül is Jango Fett megölte volna, de úgy vélték, hogy a hős Kel Dorhoz ilyen szánalmas halál nem méltó, így ezt a részt kitörölték.