Fandom

Pajzshajó

2 733pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

A pajzshajó egy csillaghajó volt, amelyet arra terveztek, hogy a hajókat óvják, amelyek a Nkllon bolygóra utzatak az Athega rendszerben az Athega szuperforró napjától. Annyira forró volt, hogy a Nkllonnak csak a sötét oldala volt lakható, bár gazdag volt ásványkincsekben.

Jellemzők

A pajzshajók hatalmas esernyőkre hasonlították, amelyeket arra terveztek, hogy visszaverjék a rendszer napjának veszélyes sugarait. Nagy csöveik és uszonyaik voltak, hogy eltérítsék a nap okozta forróságot. Ugyanakkor a pajzshajók hátsó hűtését minden egyes út után cserélni kellett.

Minden Nkllonra és tőle érkező hajónak egy pajzshajó biztonságában kellett haladnia, hogy megóvja őket a nap sugaraitól és hogy azok páncélzata ne olvadjon el. A pajzshajónak fejlett távirányítása volt, hogy a mögötte lévő hajót megfelelően védelmezve egy gyors hyperűrugrást hajtson végre a Nkllonra. Enélkül a rendszer nélkül a Nkllonhoz való utazás tíz óráig tartott volna.

Történet

Amikor Lando Calrissian Nomádvárosa uralta a Nkllont közel 10 millió kredit évi profitot termelt. A pajzshajót maga Lando Calrissian tervezte, akit megihletett Cronal akciója a mindori csata során, és a Köztársasági Mérnöki Társaság építette meg. Lando 12 pajzshajót vett meg, ami 3 napi vizitet engedélyezett a Nkllonra.

A galaktikus polgárháború alatt Thrawn főadmirális megtámadta a Nkllont, elrabolta Lando Calrissian vakondbányászait, kiiktatott minden pajzshajót és zavarta a kommunikációt. Ha Garm Bel Iblis nem érkezik időben, mindenki meghalt volna a Nomádvárosban.

A pajzshajókat (amiket Lando Calrissian adott kölcsön a Dubrillion és a Destrillion feletti bányászati műveletekről Han Solonak és Leia Organa Solonak) arra is használták, hogy legyőzzék a yuuzhan vongokat a bázisuk mellett a Helska 4 bolygónál. A pajzshajók az ellenség által elfoglalt bolygó mellett elhelyezkedve visszaverték a bolygó kipárolgását és azt abszulut nullára hűtötték le. A yammosk, vagy háború koordinátor leállt és a yuuzhan vongokat végül le tudták győzni a központi irányítás hiányában.

Megjelenések

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki