Fandom

Padawan

2 733pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

    Leia holo.jpg

„Segítsen! Ön az egyetlen reményünk!”

      Jajnekünk.jpg „Jaj nekünk!”
Ezt a lapot át kellene dolgozni, hogy megfelelő minőségű legyen!

A padawan egy gyerek, vagy ritkábban egy felnőtt volt, akit egy Jedi mester vagy lovag választott maga mellé, hogy tanítsa.

Szerep

A padawanoknak mindenhova követniük és segíteniük kellett mesterüket, kivéve, ha veszélyes küldetésre indult. A padawanok ismertetőjele a rövid haj és a tincs volt, mely azt jelképezte, hogy ők tanoncok. Ha átmentek a vizsgákon (kívéletes helyzetekben ki lehetett hagyni ezeket), a felavató ceremónia végén levágják a tincsüket. Ha egy a templomban nevelkedő gyereket 13 éves koráig nem választott padawa-jának egyetlen mester sem akkor elküldték egy másik bolygóra papnak, mezőgazdasági munkásnak, vagy gyógyitónak.

Kiválasztás

Mivel egyszerre legfeljebb egy padawanja lehetett a Jedi lovagnak vagy mesternek, a választást mindig alaposan megfontolták. A padawanoknak tornákat rendeztek, ahol a leendő mesterek megfigyelhették a padawanokat. Néha a Jedi Nagytanács is kijelölt mestert a padawanoknak.

Történelem

A Jedi tanonc és padawan kifejezések nem voltak mindig egyértelműek a Jedi Rend története során. A régi Sith háborúk előtt az, hogy egy mesternek több tanítványa volt, teljesen természetes volt. Ebben a szakaszban a tanulókat Jedi tanoncoknak hívták, egészen a Jedi lovag rang eléréséig.

A Mandaloriai háború és a Jedi polgárháború ideje alatt a Jedi tanonc rang a padawan alatt helyezkedett el. A tanoncok a templom biztoságában tudtak tanulni különböző tanároktól. Miután teljesítettek néhány egyszerű próbát, padawanná léptek elő, és alkalmassá váltak arra, hogy mestertől tanuljanak.

Forrás

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki