Fandom

Párbaj a főkancellár irodájában

2 733pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Párbaj a főkancellár irodájában
Párbajafknclrirodában.jpg
Konfliktus:

Klónok Háborúja

Időpont:

YE 19

Helyszín:
  • Coruscant
    • Főkancellári iroda
Végkifejlet:
  • Palpatine főkancellár felfedi kilétét
  • Anakin Skywalker áttér a Sötét Oldalra
  • Megkezdődik a Nagy Jedi Tisztogatás
Szembenálló felek

Jedi Rend

Galaktikus Köztársaság

Haderők
  • Darth Sidious / Palpatine főkancellár
  • Darth Vader (később csatlakozott)
Veszteségek
  • Az összes Jedi
  • Anakin Skywalker a Sötét Oldalra áll

Nincsenek

A párbaj a főkancellári irodában egy összecsapás volt négy Jedi mester, és Darth Sidious sith nagyúr között, melynek eredménye a Nagy Jedi Tisztogatás elkezdődése lett, és Anakin Skywalker áttérése a Sötét Oldalra.

Előzmény

Baljós beszélgetés

Anakin Skywalker, azt a parancsot kapta Mace Windu mestertől, hogy elvigye Grievous tábornok megtámadásának hírét Palpatine főkancellárnak, aki valójában Darth Sidious volt. A beszélgetés során az ifjú Jedi rájött a nagy titokra: Palpatine Sith Sötét Nagyúr. Kieresztett fénykardját a főkancellárra szegezte, arra az emberre, aki mindig tanácsokkal látta el, és segítette őt. Sidious próbálta rávenni, hogy belássa, ő már úgyis a sötét oldalon van, csak át kell hogy járja őt. Anakin Skywalker még egyszer utoljára ellen tudott állni a csábításnak, de a főkancellárt nem ölte meg, hanem magára hagyta, és elindult vissza a Jedi Templomba, hogy elvigye a hírt Windu mesternek.

A legszörnyűbb gyanú beigazolódik

Windut teljes megdöbbenéssel érte a hír, hogy az orruk előtt volt mindig is a legnagyobb ellenségük, és mégsem vették észre. A lehető leggyorsabban elvitte Kit Fisto, Agen Kolar és Saese Tiin mestereket a főkancellári irodába.

A párbaj

Hűvös fogadtatás

Winduvspalpatine1.jpg

Windu kitér a Sith nagyúr szúrása elől.

Miután a három Jedi belépett az irodába egy rövid és hűvös párbeszéd után nagy párharc alakult ki. Darth Sidious azonnal leszúrta Agen Kolart, majd derékon vágta Saese Tiint. Kit Fisto, az I. Forma mestereként jódarabig hárította a Sith csapásait, ám lassan őt is utolérte a vég. Windu mester, mint a Galaxis egyik legjobb kardforgatója sokáig tartotta magát a Sith ellen. Miután kihátráltak a dolgozószoba ajtaján, a harc egyre nagyobb hevességgel dúlt a szoborgyűjtemények mellett, melyet a mester annyiszor nézegetett, mikor a főkancellárnak vitte a Jedi Főtanács üzeneteit. Végig közvetlen kapcsolatban állt a legnagyobb ellenségével, ott volt az orra előtt. Ebből is meglátszott a Tanács homályos látásmódja. Ezután a nagy panorámaablakhoz értek, amelynek üvegét hamarosan át is hasították, mintha csak a Köztársaság hullott volna szét. Windu hamarosan lefegyverezte a főkancellárt.

Skywalker bukása

„HATALOM!!! Végtelennagy... HATALOM!!!”
Darth Sidious[forrás]
Ekkor, Anakin Skywalker is az épületbe érkezett, nem tudta elviselni, hogy a legjobb mentorát megbuktatják. Először Windura, és a lefegyverzett főkancellárra nézett, aki villámokat szórt a mesterre. Mace ezeket sokáig hárította, vissza a
Palpy deformed.jpg

Palpatine arca deformálódik az Erő-villámoktól

főkancellerra, eltorzítva annak arcvonásait. Sidious győzködni kezdte Anakint, meg akarta győzni arról, hogy ha most hagyja, hogy Windu elpusztítsa, akkor Padménak vesznie kell. Windu a főkancellár gyenge pontját kereste, ezért csak az ellenkezőjéről akarta meggyőzni Anakint. Palpatine elgyengült.
„A markában tartja a bírákat és a Szenátust! Túl veszélyes lenne életben hagyni őt.”
Mace Windu[forrás]

Windu felemelt karddal készült lesújtani a kegyelemért könyörgő Sithre, ám annyira koncentrált annak gyenge pontjára, hogy Anakinét nem figyelte. Kék fénypenge villant, Skywalker elvágta Windu csuklóját, és átengedte magát a Sötét Oldalra. A diadalmas Palpatine újra feltámadva egy hatalmas erő-viharral kirepítette Macet az ablakon, és ezzel Skywalker beteljesítette sorsát.

Következmény

„Cody parancsnok, eljött a mi időnk. Hajtsa végre a 66-os parancsot!”
Darth Sidious[forrás]
  • A nagy Jedi tisztogatás megkezdődött, érvénybe lépett a 66-os parancs.
    Jeditemplomattack.png

    Harc a Jedi Templomban.

  • Darth Vader megkezdte a támadást a Jedi Templom ellen, és a Klón Háborúk lassan véget értek.

Források

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki