Fandom

Párbaj a Korribanon

2 800pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share
Előző:

A Sith-ek Aranykora

Egyidejűleg:

Marka Ragnos temetése

Következő:

Nagy hipertér háború

Párbaj a Korribanon
LudoVsSadow.jpg
Konfliktus:

Hatalmi űr a Sith Birodalomban

Időpont:

YE 5000

Helyszín:

Korriban

Végkifejlet:

Döntetlen

Szembenálló felek

Naga Sadow

Ludo Kressh

Haderők

Egy Sith Nagyúr

Egy Sith Nagyúr

Veszteségek

Nincs

Nincs

A Párbaj a Korribanon YE 5000-ben, Marka Ragnos temetése alatt zajlott a két Sith Nagyúr, Naga Sadow és Ludo Kressh között a Sötét Nagyurak Völgyében. A párbaj érdekessége, hogy a küzdő felek nem fénykardokkal harcoltak, hanem ősi Sith kardokkal. Ez az esemény az Aranykor végén történt, és döntetlennel zárult.

Háttér

„A Sith Birodalom jövője nem kerülhet egy olyan ósdi gondolkodó kezébe, mint amilyen te vagy, Kressh.”
―Naga Sadow, miközben előhúzza kardját.[forrás]
TheyBoutToFight!.jpg

Naga Sadow és Ludo Kressh a párbaj előtt.

A egykori uralkodó, a félvér Marka Ragnos, A Sith Sötét Nagyura meghalt, és mint ahogy azt a hagyományok megkövetelték, a Korribanon található Sötét Nagyurak Völgyében helyezték őt örök nyugalomra. Ragnos szarkofágját harcosok hordozták végig sziklás kanyonokon egészen kincsekkel teli sírjáig. A menetet élén a Sith Nagyúr Ludo Kressh állt, aki a szertartást vezette.

Ahogy Kessh elkezdett szónokolni az elhunyt Nagyúr sírja előtt, a beszédét félbeszakította esküdt ellenségének, a Sith varázsló Naga Sadownak az érkezése. Az uralkodó halálával a Sith Birodalomnak új vezetőre volt szüksége, s Sadow és Kressh mindketten pályáztak erre a posztra. Mivel tudták, hogy a másik nem lesz hajlandó a behódolásra, a sír előtt kezdetét vette a hatalomért folytatott párbaj.

A párbaj

„A Sith Birodalomért küzdök meg veled Naga Sadow... Míg te magadért harcolsz!"
''Én a jövőért harcolok... és a jövő most kezdődik!”
―Ludo Kressh és Naga Sadow[forrás]
800px-TheyFightin1.jpg

Naga Sadow és Ludo Kressh harca Marka Ragnos temetése alatt.

Ludo levette a fejdíszét, majd egy szolgával előhozatta a kardját, eközben Sadow gúnyos megjegyzésekkel és sértésekkel illette, majd ő is elővette a saját fegyverét. A harc kiegyenlítettnek bizonyult: többször is összecsaptak sötét energiától sugárzó pengéik, de egyikük sem tudott felülkerekedni a másikon. Végül Sadow az Erő segítségével kimozdított egy téglát a síremlékből, és a másik Sith fejének vágta, és az a földre került, és ezzel pillanatnyi előnyt szerzett magának. Kressh hamar összeszedte magát, de a párbaj első felét így is Sadow nyerte.

Mindenesetre mindketten kimerültek voltak, s egyiküknek sem akaródzott folytatni a párbajt. Látszólag Sadow volt fölényben, de a harcot nem nyerhette meg, mert amikor újra egymásnak készültek esni, a párbajt váratlanul félbeszakította az elhunyt Marka Ragnos szelleme.

Következmény

„Megálljatok! Sith Nagyurak, hallgassatok meg!.”
―Marka Ragnos[forrás]
800px-ThisIsAWarning.jpg

Marka Ragnos véget vet a párbajnak.

Sadow felháborodott a Sötét Nagyúr közbeavatkozása miatt és követelte, hogy tudassa látogatása célját. Kressh azonban nem volt ennyire merész: Ragnos bocsánatát kérte a párbajért, és arról győzködte, hogy mindent az ő nevében cselekedett. Ragnos azonban nem volt kíváncsi a kifogására, és elkezdte mesélni, milyen virágzó volt a Sith Birodalom még az ő idejében, majd egy figyelmeztetéssel fejezte be mondanivalóját:

A Birodalom sorsa forog kockán. Bölcsen határozzatok… okkal vívjatok csatát… különben mind elveszik![src]

Ezután Ragnos visszatért a sötétségbe, otthagyva a két Sith Nagyurat, hogy elmélkedjenek szavain. Kressh hajlandó volt békét kötni, de Sadow visszautasította az ajánlatot. Úgy nézett ki, hogy folytatni fogják a harcot, de ekkor érkezett két hipertér-navigátor, és a Sith-ek azonnal megfeledkeztek kettejük konfliktusáról.

A két felfedezőt Jori és Gav Daragonnak hívták, akiket amint leszálltak, a Sith őrök őrizetbe vettek. Kressh, Shadow és a Sith Tanács többi tagja döntött a betolakodók sorsáról. Kressh azonnal végezni akart velük, de Sadow nagy potenciált látott bennük: szerinte az idegenek a segítségükre lehetnek abban, hogy kiterjesszék a Sith Birodalom határait…

Megjelenések

Egyéb nyelvek

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki