FANDOM

A Nkllon egy kicsi, ásványkincsekben gazdag, szuperforró világ volt az Athega rendszerben. Felszínét égett sziklák, kráterek, illetve vulkánok borították. A Nkllon volt az otthona a lávaféregnek, mely a forró sarkok olvadt közetei alatt éltek.

A planéta földkérge gazdag volt hfrediumban, kammrisban illetve dolovite-ban. E fémérceket főként a csillaghajó-gyártáshoz használták fel. Felfedezésének első időszakában a bányászati jellegű kitermeléseket gyakorlatilag teljesen ellehetetlenítette a kis orbitális pálya következtében halálos, állandó napsugárzás. A bolygót szerencsejátékon megnyerő Lando Calrissian azonban felépítette Nomádvárost, a mozgó bányakomplexumot a Nkllon felszínén. Ezáltal a település állandóan az éjszakai oldalon maradt, a hajók érkezését pedig gigantikus, hatalmas védőernyőkkel ellátott pajzshajók biztosították.

Thrawn főadmirális két rajtaütést is végrehajtott a bányászbolygón: először ötvenegy vakondbányászt, másodszor pedig több millió kreditet érő készleteket vitt el, továbbá súlyos károkat okozott a komplexumban, olyannira, hogy nomádváros elvesztette mozgóképességét. Bár a munkásokat evakuálták, Calrissiannek nem sikerült időben segítséget hívnia, így a bányásztelepülés véglegmegsemmisült a napsugárzásban.

Megjelenések