Fandom

New Plympto

2 733pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap1 Share

A New Plympto egy mérsékelt, szárazföldi bolygó volt a Mag Világokban, ahol a nosaurianok laktak. A koréliaiak fedezték fel YE 10019-ben, bár a Jedi Rendnek már legalább YE 25000-től kapcsolata volt a bolygóval az őslakosságból merítve tagokat. A bolygó a légifogat-versenyző Clegg Holdfast szülőbolygója is volt. A fővárosa Phemiss városa volt.

Történelem

Fighting on New Plympto.jpg

Harc az New Plypto-n a klónok háborúja után.

A klónok háborúja előtt a New Plympto a Galaktikus Köztársaságban üdvözölt világ volt a rokknit tojások, a nosaurianok fő exportcikke miatt. Ugyanakkor a nosaurianok nem képviselhették magukat a Galaktikus Szenátusban, majd később elidegenedtek. Nem sokkal később a rikknit tojások piaca elpárolgott és a New Plympto-t elhagyták a vállalatok.

A klónok háborúja kirobbanásakor a Független Rendszerek Konföderációja bevette tagjai közé a New Plympto-t azzal az ígérettel, hogy újranyitják a rikknit tojások piacát és újjá építik a bolygó gazdaságát. Dass Jennir jedi mester egy zászlóaljnyi klónkatonát vezetett a New Plympto-ra a nosaurian lázadók ellen, de Jennirnek is menekülnie kellett a nosaurianokkal, miután a katonái megkapták a 66-os parancsot. A Hajial Chase, az erdő egy öreg nyúlványa 400 km-re Phemisstől és a környező erdők voltak a renegátok menhelyei.

A klónok háborúját követően a New Plympto véglegesen birodalmi bolygó lett. Az ellenállást gyorsan és könnyen eltörölték a nosaurianok új, birodalmi gazdái. Egy birodalmi kormányzó irányította a bolygót a Karsten Moon-on található rezidenciájáról, ahol a vállalati tudósok kísérleteket folytattak, hogy előállítsák a ji rikknit nevű drogot egy néhány befogott rikknitből, de a legjobb, amit ki tudtak hozni, egy kisebb narkotikum volt súlyos mellékhatásokkal.

A bolygó birodalmi megszállás alatt volt a Birodalom vereségéig és az Új Köztársaság felemelkedéséig.

Exactor.jpg

Az Exactor és egy raj Alpha-3 Nimbus-osztályú V-szárnyú csillagvadász a New Plympto felett YE 19-ben.

Mielőtt a yuuzhan vongok átvették volna a bolygó felett a hatalmat körülbelül, tizenöt millió lakosa volt. Amikor a vongok támadtak, egy ellenállási mozgalom szerveződött Numa Rar alatt. A vongok elfáradtak a kemény ellenállástól, és egy biológiai fegyvert használtak a New Plympto-n megölve a felszínen hétmillió lakost. A bolygó lakhatatlanná vált.

A háborút követően a bolygót emlékhellyé nyilvánították olyan világokkal, mint az Ithor vagy a Barab I.

Megjelenések

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki