FANDOM

Nemes István (írói nevei: Jeffrey Stone, John Caldwell, ColdW) magyar sci-fi író.

1961-ben született. A Cherubion kiadó alapítója, író, szerkesztő, fordító. Főállású íróvá válása előtt volt katonai főiskolás, számítógép kezelő, folyamatszervező. A Cherubion alapítása előtt a Phoenix könyvkiadó résztulajdonosaként adott ki SF könyveket, majd 1991-ben kezdte el önálló vállakozását, amit 2006-ban eladott a Delta Vision kft.-nek.

Fiatal kora óta foglalkozik írással. Részt vett a sci-fi klubéletben, első novellája a debreceni Kronosz SF klub fanzinjában jelent meg, 1979-ben, majd egy országos hetilapban is publikált. Ezután számos magazinban publikált, újságírással is foglalkozott, a szépirodalommal foglalkozó Alföld Stúdió is meghívta tagjai közé nem-SF írásaiért. Komolyabb írói sikereit fantasy regényeivel érte el, s azóta írói tevékenységének nagyobbik részét ez a műfaj teszi ki, de folyamatosan alkot tudományos-fantasztikus novellákat, regényeket is. A saját kiadóján kívül számos más kiadónak és szerkesztőségnek dolgozik, fordításainak száma is magas, s filmekben is működött már közre.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki