Fandom

Nemek

2 733pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Humanstar.jpg

Egy Ember pár, férfi (balra) és nő (jobbra).

Galaxis szerte a legtöbb előfordulásban 2 nem fordul elő, hímnem vagy nőnem. Mindenesetre néhány faj, mint például a Huttok, akik át tudtak venni bármilyen nemi jellemzőt hermafroditák voltak. Más faji variáció például az X'Tinggé, akik a hormonális ciklusnak megfelelően periodikusan változtatták a nemüket. Néhány idegen fajnak több mint 2 neme volt, (a rovarszerű Xi'Dec-nek 180 különféle neme lehetett, az egyeditől a többi keresztezéséből adódóig). Végül, néhány faj, mint például a filordi ivartalan volt, egyedi jellemzővel, hogy saját magát reprodukálja. A fnessian fajnak volt egy elsődlegesen nem dokumentált neme, amit thosnak hívtak. A rakririanok szintén rendelkeztek egy harmadik nemmel, amit könnyebb herének neveznek.

Hermafroditák

Számos faj hermafroditaként reprodukálta magát. Például, a különös huttok mind nőnemű, mind hímnemű szaporító szervvel rendelkeztek. Egyéb hermafrodita fajok a pui-ui, a verpine és a strills.

Ivari kétalakúság

A legtöbb faj esetén a hímeket és a nőneműeket meg lehet állapítani a külsejük alapján. A nőneműek általában magasabb hangmagassággal és tonális minőséggel rendelkeztek, míg a hímneműek sokkal csekélyebb keretek között mozogtak ezen a téren. A legtöbb emlős faj nőnemű egyedei (és pár hüllő faj esetében is) mellei megkülönböztették őket a hímektől. A társadalmi szerepek szintén megkülönböztették a nőneműeket, azáltal ahogyan cselekedtek, ahogyan öltöztek, vagy amilyen hajviseletet hordtak (ha az adott fajnak nőtt haja).

A hímneműek általában nagyobbak, széles válluk van és mélyebb hangjuk. A hímek nagyobb izomzattal rendelkeztek, így sokkal jobban teljesítettek a kétkezi munkában a nőknél. A társadalmi szerepük terén szintén megkülönböztette őket, ahogyan viselkedtek, ahogyan öltöztek és ahogyan hordták a hajukat, megkülönböztetve ezáltal magukat a nőktől.

Droid nemi programozás

Különösen azok a komplex személyiséggel rendelkező droidokat, melyek szerves lények szolgálatában álltak, mint például a protokolldroidok és asztroszer droidok, gyakran programozták be őket úgy, hogy valamilyen sztereotip férfi, vagy női tulajdonsággal rendelkezzenek.

A színfalak mögött

Jó néhány Star Wars játék teszi lehetővé, hogy kiválasszuk és beállítsuk a fő karakterünk. Ilyen például a Rookie One, Jaden Korr, Revan és a Jedi Száműzött. Mióta a Star Warsnak van egy meghatározott saját történelme, az ezt követő publikációk meghatározták ezen karakterek történelmi valósághoz hű nemét. Amíg a Rookie One, Revan és Jaden Korr férfi, addig a Száműzött női karakterré lett formálva, ez okozott egy kis megdöbbenést a Star Wars közösségben. Ráadásul a Star Wars Galaxies megengedi a játékosnak, hogy kiválassza saját karaktere nemét. Mindazonáltal a fenti karakterektől eltérően a galaxisban lévő játékoskarakterek nem hitelesek, azonban számos esemény amiben részt vesznek a játék során az, így megtalálhatóak a szócikkekben.

Forrás

Lásd még

Egyéb nyelvek

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki