Fandom

Neimoidiai

2 734pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap3 Share

Neimoidi.jpg
Neimoidiaiak
Biológiai rendszerezés
Megjelenés és külső
Átlagos magasság:

1.9-2 méter

Bőrszín:

Zöld, kék, vagy szürke

Hajszín:

Nincs

Megkülönböztető
jegyek:

Vörös szemek

Társadalom és kultúra
Őshonos bolygó:

Neimoidia

Nyelv(ek):

Pak Pak

Ismert személyek:

Nute Gunray, Lott Dod, Rune Haako, Vale, Rute Gunnay

A neimoidik hüllőféle, értelmes lények, távoli rokonaik a durosok. A neimoidik őshazája eredetileg Neimoidiában volt, ám gyarmatosítás következtében Cato Neimoidiában, Deko Neimoidiában és Koru Neimoidiában is elterjedtek. Leginkább kapzsiságukról és mohóságukról híresültek el.

Kinézet és a faji jellemzők

Lott1.jpg

Lott Dod, egy híres neimoidiai.

Mivel a neimoidik távoli rokonságban állnak a durosokkal, sok hasonlóság figyelhető meg a két faj között. Ilyen például a testalakjuk és a testalkatuk, valamint a fejük is közös vonásnak tekinthető. Bőrük általában zöldes-kékes, ám a neimoidiknál gyarkran előfordul a szürke színű bőr is. Mindkét fajnak nagy, kerek, vörös szemeik, kicsi honlokuk és legörbülő ajkaik vannak. Szaglóérzékelőjük a szemük alatt vannak. A genetikai hasonlóságok és különbségek mellett fontos megemlíteni a szülőbolygójukat is: Neimodia tömegvonzása valamivel nagyobb, mint Duroé. A neimoidik bolygója ezenkívül jóval nedvesebb és ködösebb, csilaga pedig homályosabb.

A neimoidik bőre nagyon sokszorkifejezi a bennük dúló érzelmeket: például, ha éppen nagy stresszhatás éri őket, gyakran elválozik bőrük színe. Nagyobb feszültség hatására a tüdejük is élénkebben kezd el működni. Egy mondás közismert mondás így is szól: "a neimoidi az egyetlen értelmes faj, amely egész testével aggódik". Legtöbbször rózsaszínűvé változik a bőrük színe stresszhatás alatt.

Sok duros sértésnek veszi, ha a neimioidikkal azonosítják. Ám a TriBolygó Nyomda az Enciklopédia Galaktika című írásában a neimoidikhoz így ír: "lásd duros". A két faj között a hasonlóságok ellenére számtalan különbség is kialakult: a neimoidik általában gyávák, mohók, és félnek a haláltól, míg a durosok általában kalandvágyók, társasok és békések.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki