FANDOM

KANON

NeimoidiansSWE
Neimoidiaiak
Biológiai rendszerezés
Megjelenés és külső
Átlagos magasság:

1.9-2.11 méter

Bőrszín:

szürkészöld

Hajszín:

Nincs

Megkülönböztető
jegyek:

Vörös szemek

Társadalom és kultúra
Őshonos bolygó:

Neimoidia

Ismert személyek:

Nute Gunray, Lott Dod, Rune Haako, Lufa Danak, Daultay Dofine, Lok Durd, Tey How, Paw Maccon, Palfa, Reya ,Mar Tuuk, Imseretlen Neimoidiai

A neimoidiaiak humanoid faj voltak, a Neimoidia bolygóról, és számos olyan tarsoly-világban letelepedtek, mint Cato Neimoidia. Arcuk sima volt, és nem volt orruk, színes, zöldes-szürke bőrük, és nagy vöröses-narancsos szemük volt. A Galaktikus Köztársaság utolsó éveiben a Kereskedelmi Szövetség működtetői voltak, egy hatalmas szervezetnek, amelyet az üzleti érdekek vezéreltek. Ezért végül a Független Rendszerek Konföderációjához csatlakoztak, és komoly részük volt a Klónok háborújának kirobbanásában.

Küllem

Rune Haako full body

Rune Haako

A neimoidaiak humanoid faj voltak: két karjuk, két lábuk volt, egy fejük és törzsük. Arcuk sima volt, és nem volt orruk, színes, zöldes-szürke bőrük, és nagy vöröses-narancsos szemük volt, vízszintes pupillával. A kifejlett egyedek magasak voltak, magasságuk 1.9 és 2.11 méter közé tehető. Hosszú csontos kezeik voltak, öt újjal, amelyek között a hüvelykujj befelé fordítható volt. Mindennel együttvéve sokban hasonlítottak a Dorusokhoz, egy magas, humanoid fajhoz, akiknek keskeny szájuk, nagy szemük volt, és nem rendelkeztek orral. Habár sok neimoidiai karcsú volt, voltak köztük elhízott egyedek is. Életük első hét évét lárvaként töltik hatalmas kaptárakban, amelynek során folyamatosan küzdeniük kell a kevés élelemért. Csak azok élték meg a felnőttkort, akik képesek voltak minél több élelmet összeharácsolni.

Társadalom és kultúra

A neimoidaiak galaxis szerte ismertek voltak kitűnő kereskedelmi érzékükről és kapzsiságukról, és nem voltak rossz érzéseik amiatt, hogy más fajokat rabszolgaságba taszítanak. Gazdagon díszített, bő ruhákat, kalapokat, köpenyeket és palástokat hordtak. A neimoidiai dolgozóknak külön étrendet állítanak össze, hogy sose emelkednek ki teljesen a lárva-állapotból, hogy így biztosítsák, hogy a szolgáik maradnak. A magas beosztású neimoidaiak gyakran mechanikus, négylábú, önjáró székeket birtokoltak.

Történelem

A neimoidaiak a Neimoidia bolygóról származnak, a Kolóniák Régióból. Számos más bolygót kolonizáltak, amelyeket „tarsoly-világoknak” neveztek. Ezen kolóniák egyike volt a ködös Cato Neimoidia, valamint Narq, amelyet az ősidőkben foglaltak el, és kényszerítették rabszolgaságba eredeti lakóit.

A Galaktikus Köztársaság utolsó évtizedeiben a neimoidaiaiak a Kereskedelmi Szövetség vezetői voltak. Finis Valorum főkancellár hivatali idejének vége felé a Szövetség helytartója, Nute Gunray szövetkezett a rejtélyes Darth Sidiussal. Az ezt követő krízis segítette elő Sheev Palpatine – valójában maga Darth Sidious – hatalomra jutását. Tíz évvel később, a Kereskedelmi Szövetség neimoidaiai tagjai a Független Rendszerek Konföderációja nevű szövetséghez csatlakozott, amely el kívánt szakadni a Köztársaságtól. Azonban, miután a Konföderáció vereséget szenvedett a pusztító Klónháborúk alatt, sok neimoidaiai meggyűlölte az új, a Köztársaság helyére lépő Galaktikus Birodalmat. Nem sokkal a háború után, a Chiss fajhoz tartozó Mitth'raw'nuruodo felfedezett egy menekültekből álló kolóniát, a neimoidaiaiak megpróbálták rávenni, hogy forduljon a Birodalom ellen, és állítsa vissza a Köztársaságot – kérelmüket azonban elutasították.