FANDOM

LEGENDS.png Ezen szócikk tartalma A Birodalom felemelkedésének kora időkből való.

L E G E N D Á K
K Á N O N

NahdarVebbHS.jpg
Nahdar Vebb
Életrajzi információk
Elhunyt

YE 22, Vassek

Fizikai jellemzők
Faj

Mon calamari

Nem

Hím

Hajszín

Nincs

Szemszín

Sárga

Korszak(ok)

A Birodalom felemelkedésének kora

Hovatartozás
Mester(ek)

Kit Fisto

Nahdar Vebb egy hím mon calamari, aki Kit Fisto Jedi mester tanítványa volt a Klónháború kitörése előtt, majd sikeresen megszerezte a lovagi címet. A háború alatt korábbi mesterével tartott egy, a Vassek holdra szóló küldetésre, ahol szembekerült a hírhedt Jedi gyilkos Szeparatista vezetővel, Grievous tábornokkal.

Életrajz

800px-Vebb angered.jpg

Nahdar gyászolja az elesett Filt.

Nahdar Vebb volt a második mon calamari padawan, aki Kit Fisto mester alatt tanult, ám elődjétől, Bant Eerintől eltérően, Vebb hím volt. Miután Eerint lovaggá ütötték, Fisto nem akart maga mellé még egy tanítványt, de aztán megváltoztatta ezen szándékát, hogy kiképezhesse Nahdart.

A Klónháborúban már lovagként szolgált. Elkísérte Fisto mester a Vassekre szóló küldetésre, ahol ők és pár klónkatona rátalálta Grievous tábornok kastélyára. Nem meglepő módon a csapat odabent találkozott magával Grievousszel.

800px-Nahdar Vebb.jpg

Nahdar harca Grievousszel.

Grievous rémisztő hírneve ellenére Nahdar pár klónnal és volt mesterével az oldalán harcba szállt vele. Vebb azt hitte, hogy a tábornok képtelen lesz legyőzni őket, de tévedett: a klónok mind meghaltak, és a két Jedi egyedül maradt. Miután Fistót egy hirtelen lezáródó ajtó elválasztotta Nahdartól, és a Jedi lovag szembetalálta magát Grievousszel. Harcoltak, míg egy hosszú pillanatig pengéik egymásnak feszültek, és a kiborg ezt a kihasználva egyik karjával egy tartalék sugárfegyvert húzott elő, és leadott pár halálos lövést Nahdar mellkasára. Grievous az ő fénykardját is eltette emlékbe a többi trófeája mellé, s azt is alkalmazta a párbajban, amit a menekülő Fistoval vívott. A Jedi levágta a tábornok egyik kezét, épp azt, amelyik korábbi tanítványa fegyverét tartotta. Azzal és a sajátjával felszerelkezve már eredményesen szembe tudott szállni a kiborggal. Már kezdett a harcban ellenfele fölé kerekedni, amikor megjelentek a magnatestőrök, és Fisto kénytelen volt elmenekülni.

Nahdars death.jpg

Nahdar halála.

Miután visszatért a Coruscantra, megvitatta Nahdar halálát Yodával és Mace Winduval. A Jedi mesterek megjegyezték, hogy Nahdar szíve a helyén volt, de hiba volt az erejét összemérni Grievouszéval.

A színfalak mögött

Nahdar Vebbet a sorozatban Tom Kenny szólaltatta meg.

Megjelenések

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki