Fandom

Nabooi Királyi Ház

2 733pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

A Naboo bolygó embereit, vagy nabooiakat a Nabooi Királyi Ház uralta. Ez egy választott alkotmányos monarchia volt, bár a tagjait csak bizonyos házakból lehetett választani. A királyt vagy a királynőt egy kormányzó segítette a tanácsaival, aki a Királyi Tanácsadó Testület feje volt. A Naboo lakossága emellett szenátorokat is választott, hogy képviselje a szektort a Galaktikus Köztársaságban.

A "Nabooi Királyi" előtag sok nabooi kormányzati szerv nevében szerepelt, mint a Nabooi Királyi Biztonsági Erők.

Veruna király uralkodása után több változás is történt a Naboo kormányzatában. Először is, a királyok és a királynők csak két négy éves ciklusig voltak választhatóak. Ez a változás népszerűtlen volt, valószínűleg a két ciklusú Padmé Amidala uralkodása után, és eltörölték Kylantha királynő uralkudása során. A kormányzóknak és a szenátoroknak nem voltak ilyen korlátozásai. A Naboonak több tizenéves uralkodója is volt, a legnevesebb a tizennégy éves Amidala. A Nabooi Királyi kormányzat uralmát rövid ideig megszakította a Kereskedelmi Szövetség inváziója YE 32-ben, de még abban az évben ez befejeződött. Ez szorosabb kapcsolatot épített ki a nabooiak és a gunganok között, akikkel megosztották a világot, és következményként egy csoport gungan képviselő és bürokrata is a Galaktikus Szenátusban jelen lehetett. A Galaktikus Birodalom megalapítását követően egy moffot is megtettek, hogy a Naboo és az egész Chommell szektor kormányzását felügyelje.

Megjelenések

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki