Fandom

Mustafar

2 733pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

A Mustafar kisméretű bolygó volt a peremvidéki Mustafar-rendszerben. A Rutan közelében volt fellelhető és annak befolyása alatt állt, a Hydiai útvonal és a kilencedik kvadráns közt megbújva. A heves, vulkanikus bolygón láváját fontos ásványi anyagként bányászták. Felszínét a lávafolyamok salakja és vulkanikus kalderák ezrei borították, kénfelhős egét tűz és hamu telítette.

A Klónháborúk utolsó hónapjaiban a Független Rendszerek Konföderációjának fővárosa és a Szeperatista Tanács végső menedéke volt. Mustafar ezidőben vált történelmileg jelentőssé: Darth Vader itt végezte ki a szakadár vezetőket és vetett véget a Klónok háborújának valamint itt került sor az Obi-Wan Kenobi és Darth Vader közti párbajra.

A fiatal és változékony bolygó állandó vulkanikus tevékenysége a közelében lévő két gázóriás, a Jestefad és a Lefrani miatt kialakult gravitációs nyomásnak volt köszönhető. A vastagbőrű lávabolhák nyergében a benszülöttek a végtelen lávafolyamokon átugrálva bányászták a bolygó halálos nyersanyagait. A mustafariak felügyelték a szeperatisták által felépített bánya- és olvasztólétesítményeket is.

Életformák

A lávabolygó egyetlen értelemmel rendelkező faja, az itt meghúzódó mustafariak, és azok kisebb méretű vállfaja, primitív felszerelkezéssel. A magasabb termetű példányok (ormányosok) termelik ki a lávát és dolgozzák fel. Bizonyára rokonságban állnak a kubaziakkal.

Történelem

Korai történelem

Klónháborúk

A Klónháborúkat követve a lávabolygót a Techno Unió fedezte fel és szállta meg. Lávafeldolgozó létesítményeket építve, ez volt a szeparatisták utolsó állomáshelye, a Mustafari bunker.

Birodalmi korszak

A birodalom korában itt bújtak el a megmaradt szeparista erők, akik szeparista maradványnak nevezték magukat. A vezetőjük egy Gizar Delso nevű geonosisi hadvezér volt.

Birodalmi Megszállás

Amikor a birodalom 12 YE-ben tudomást szerzet a szervezetről, megtámadta a bolygót. A klón rohamosztagosokat a támadás alatt egy Bow nevű klón parancsnok vezette, aki az 501-es légió új parancsnoka lett, miután Apoo parancsnok meghalt a Kashyyykon. Végül a csatában meghalt Gizar Delso és az új készülőben álló droidhadserege. A harc után a birodalmiak lebombázták a bázisukat.

Birodalom céljai:

  • Gizor Delso megölése
  • Egy új droid prototípus terveinek megsemmisítése
  • A bázis lerombolása
  • És összesítve a megmaradt szeparisták felszámolása az Uralkodó parancsa szerint

Galaktikus Polgárháború

Nem tudni, mi történt ekkor, valószínűleg birodalmi megszállás alatt volt a bolygó.

A színfalak mögött

Megjelenés

Források

Külső hivatkozások

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki