FANDOM

Egy miraluka
Miraluka
Biológiai rendszerezés
Alfaj(ok):

Ismeretlen

Megjelenés és külső
Átlagos magasság:

1,8 méter

Bőrszín:

Sápadt

Megkülönböztető
jegyek:

Fizikai látás és szemek hiánya, természetes Erő-látás

Átlagos élettartam:

80 év

Társadalom és kultúra
Őshonos bolygó:

Katarr (elpusztult), Alpheridia

Nyelv(ek):

miralukese

Ismert személyek:

Shoaneb Culu, Noab Hulis, Jerec, Visas Marr, Q'Anilia

A miraluka egy humanoid faj volt. Nyelvük a miralukese volt, de sokan közülük kiválóan beszélik a közös nyelvet is, mint Visas Marr vagy a sötét jedi Jerec.

Biológia és megjelenés

Az emberektől külső megjelenésükben szemük és a fizikai látás hiánya, a szemük helyén található bőrlebenyek különböztette meg őket, és a környezetüket az Erőn keresztül észlelték. Ez annyira erős volt, ha a miraluka egy jedire vagy sithre nézett, akkor látta a Erőt sugározni belőle. A miralukák Erő-érzékenysége különböző volt egyénenként.

Mivel ember-szerűek voltak, tudtak párosodni emberekkel. A miraluka-vérű emberek közé tartoztak Krynda Draay és Lucian Draay. Azt mondták, ugyanakkor, hogy a keveredés negatív hatással lesz az újszülöttre.

Történelem

A felvett hazájuk az Alpherides volt, ahova a miralukák költöztek, miután eredeti hazájuk lakhatatlanná vált. Az egyik kolóniájukat, a Katarron elpusztítota Darth Nihilus sith nagyúr YE 3052 körül.

Társadalom és kultúra

A miralukak átgondolt, megfontolt és előrelátó faj volt. Kevés érdekük volt a személyes javakban vagy dicsőségben. Szociális érdekekből a miralukak arcukat fejövvel vagy hasonló fejvédővel takarták el. Ezek mellett a miralukak nagyon egységes faj volt. Egymást fivéreknek hívták és egy nagy család tagjainak tartották magukat. Erő-használó fajként gyakran megdöbbentette őket, ha valaki nem kötődött az Erőhöz. A Katarron élő miralukak elég erősek voltak megérezni a Malachor V-i csata történéseit.

Sok miraluka két istenséget imádott, Ashlat és Bogant, a Nagyobb Erő filozófia mintájára. Nem hittek a jóban és rosszban, de elfogadták az élet és a halál kettőségét.

Miralukak a galaxisban

Az Erő-érzékenységük miatt sok miralukát vonzott a Jedi Rend. Sok miraluka harcolt a Nagy Sith Háborúban, ahol századokon keresztül segítették a Jedi Rendet a győzelemhez. A Galaktikus Köztársaság utolsó napjaiban már nem csak sok miraluka jedi volt, de sok civil miraluka is segítette a rendet tanárként vagy adminisztrátorként. A miraluka sithek ritkák voltak, mivel a miraluka szemlélet az életről nem volt összeegyeztethető a sith tanításokkal. Ugyanakkor bárki számára, aki érzékelte az Erőt, megvolt a veszélye, hogy a sötét oldalban vesszen el.

A híres miralukak között volt Visas Marr, a Katarr elpusztítása egyetlen túlélője és a Jedi Száműzött társasága. Másik miraluka volt Shoaneb Culu, a jedi árnyék, és a sötét jedi Jerec, az Inkvizítorok tagja.

Megjelenések

Visasconcept.jpg

Források

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki