Fandom

Millennium Falcon

2 734pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

„A leggyorsabb ócskavas az egész galaxisban.”
Lando Calrissian[forrás]

Han Solo hajója egy sokat megélt YT-1300-as öreg teherhajó, ám még mindig ez a leggyorsabb az egész galaxisban, köszönhetően a tulajdonosai átalakításainak.

Története

Falcon.gif

A Falcon megszerzése

Előző gazdája Lando Calrissian volt, tőle nyerte el Solo a nagy bespini szabakkjátszmán. Rengeteg átalakításon esett át, már rögtön a tulajdonosváltáskor. Mivel Solo zsebe tele volt még a szabakkjátszmán nyert pénzzel, sokat változtatott a hajón: katonai páncélzatot szerelt rá egy birodalmi csapatszállítóról és egy has alatti lézert, amit a hajó belsejéből lehetett leengedni.

A hajó átalakítása

A hajtóművet Shug Ninx-szel, a híres Nar Shaddaa-i szerelővel tuningoltatta fel. Meg persze csempészéshez a legfontosabb átalakítást is elvégezte a hajón; titkos rekeszeket épített be a padlólemezek alá. Az Ezeréves Sólyom már így olyan gyors volt, mint a legmodernebb birodalmi hadihajók, de ennek fejébe Han – Shug tanácsát megfogadva – elvitte a Corporate szektorba, ahol egy Doki nevezetű hajtómű-specialista még jobban feltuningolta, és így már 0.5 egységgel teljesít a fénysebesség felett, tehát kétszer olyan gyors, mint a birodalmi hadihajók. Ahogy Lando Calrissian mondaná:

Hyper1.jpg

Eszközök

Solo már sokszor gondolkodott rajta, hogy átfestesse-e a hajóját, de végül mindig úgy döntött, hogy így sokkal jobb, már csak megtévesztés céljából is. A hajó baloldalán található egy nagy érzékelő-tányér, ami már akkor jelzi a pilótának a birodalmi hajók közeledtét, amikor azoknak még gőzük sincs róluk. A hajó emellett fel van szerelve radarzavaró rakétával is, ha a hajónak rejtőzködnie kellene. Ez – mint egy csempésszel általában – sokszor előfordul fűszer vagy fegyverszállítás közben.

Falconrising.jpg

A pilótafülke a hajó jobb oldalán van, a beszálló rámpa előtt. Három raktér is található a hajón – így bőven fér el csempészni való – mindhárom az orr részben. A hajó végében a két hajtómű – a valóstér-hajtómű és a hiperhajtómű – található, valamint a legénységi szoba, ahol egy-egy alvókabin van elhelyezve Csubakka és Han számára. A vuki kedvéért Han egy Dejarik játéktáblát is elhelyezett a hajón a főraktérben, Csubakka ezzel szokta elütni az időt a hosszú unalmas utazások során, vagy amikor korélliai épp szórakozik valahol. A főraktérben található még a gépészeti állomás is, és onnan nyílik az elektronikus központ is. A hajó orrának a végén van a rakodóajtó, itt lehet a szállítmányt a felvinni a hajó raktereibe. A hajó két oldalán egy-egy zsilip található, egymással szemben. A hajó életfenntartó rendszere a pilótafülke melletti raktérben van, és ugyanitt található még egy rejtett sugárágyú. Van egy mentőkabin, ez a hajó végében helyezkedik el, e mellett van a hátsó rakodólift. Ez és a Falcon közepe alatt és fölött lévő két négycsövű quad lézerágyú tökéletes védelmet nyújt a hajónak. Ezek a katonai sugárvetők illegálisak, mint ahogy még sok eszköz a fedélzeten.

A Falcon még számos eszközzel fel van szerelve, példának okáért rázkódáscsillapító mezővel, hajlító-örvény stabilizátorral, gyorsulás kompenzátorral, landoló sugárhajtóművel, hiperűr integrátorral és még sorolhatnám.

Millfalc1.jpg
Index.jpg

Y.U. 34-ből, a Jakkui szökésnél

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki