FANDOM

Mas12432.jpg
Mas Amedda
Életrajzi információk
Szülőbolygó

Champala

Fizikai jellemzők
Faj

Chagrian

Nem

Férfi

Magasság

1.96 méter

Hajszín

None

Szemszín

Kék

Korszak(ok)

A Birodalom Felemelkedése

Hovatartozás

Mas Amedda hím chagrian volt, aki a Galaktikus Szenátus alelnöki pozícióját töltötte be Finis Valorum és Palpatine Főkancellár ideje alatt, sőt a Galaktikus Birodalom első éveiben is.

Életrajz

A nabooi invázió előtti években Mas Amedda szenátorként saját hazáját, a Champalat képviselte. Magát becsületes politikusnak hitte és igyekezett népe hangját, akaratát és ígényeit érvényre juttatni a Szenátusban. Tagja volt az Orn Free Taa által vezetett Perem Frakciónak és a twi'lek szenátornak köszönhette a jelölését az alelnöki pozicióra YE 33-ban. Fő feladata a Perem Frakció érdekeinek érvényesítése volt Valorummal szemben, akit meggyengítettek az Eridau-i Kereskedelmi Csúcs bukása és a pénzmosási botrány. A főkancellár politikája elveszítette támogatását, ami megbénította a kormányzást.

A következő évben Amedda elnökölt Amidala szenátor Valorum elleni Bizalmatlansági Javaslatán, amelyet azért nyújtottak be, mert a Köztársaság nem avatkozott bele a Naboo elleni aggresszióba. Amedda tisztában volt vele, hogy nincs esélye, hogy ő legyen az új szenátor, de remélte, hogy az utódot kellő képpen manipulálhatja. Palpatine azt állította Amidalának, hogy Ameddat is behálózta a Kereskedelmi Szövetség, bár ez soha nem bizonyosodott be.

Palpatine hatalomra kerülése után is megtartotta alelnöki pozicióját. Mas megosztotta eszméit Palpatinenel, aki ígéretett tett ezeknek a betartására. Igazából azonban Palpatine volt, aki használta a chagriant. A Szeparatista Krízis során, amikor kiderült, hogy a Szeparatisták droid gyárat üzemeltetnek a Geonosison, Amedda volt az, aki utalást tett Jar Jar Binksnek, hogy indítványozza, Palpatine különleges hatalmat kapjon a konfliktus idejére.

Amedda a Klón Háborúk alatt is betöltötte ezt a pozíciót, sőt a Birodalom megalakulása után is, mint Palpatine képviselője a Szenátusban. Ő volt megbízva a különleges Sith ereklyék felkutatásában, amiért egy botot kapott a gyűjteményből. Palpatine tanácsadó testületének, a Belső Körnek egyik első tagja. A Birodalom idején is a hatalom közelében maradt, de pozíciója kevésbé volt jelentős.

A Klón Háborúk végén Mace Windu róla gondolta, hogy a Sith nagyúr lehet, de ebben csalódnia kellett. Amedda jelen volt Yoda és Palpatine párharcán, bár még a párbaj kitörése előtt elment és csak a végére ért vissza, mikor Palpatine utasította, hogy készítsen fel egy siklót, amivel a Mustafarra mehetnek.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki