Fandom

Mandalorian

2 733pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Összefoglaló

A Mandaloriak a galaxis talán legvéresebb múlttal rendelkező népe, ezért is állt sokuk fejvadásznak, mint Jango Fett. Minden jelentőséggel bíró korszakban ott voltak. pl.: A klón háborúk és A régi köztársaság idejében. Érdekesség, hogy igazából a klónok és Boba Fett is Mandaloriak. A páncéljaik mindig különböztek a többiekétől, viszont a klón háborúk alatt főleg kék volt. Persze másmilyen színű is lehetett, pl.: zöld és piros vagy sárga. A Mandaloiak a Birodalom korában mentek ki a képből.
250px-JaingHead.svg.png

A jelkép

Otthonuk a Mandalore amit első vezérük után neveztek el. Nem sokkal a Klón Háború előtt kénytelenek voltak elhagyni a bolygót, ugyan is néhány politikusnak sikerült megváltoztatni Mandalore politikáját, ami ezután egy független rendszerként újjá alakult. Vezetői vagyis az Új Mandaloriak élére Satine hercegnő állt. Később ugyan a régi mandaloriakból álló Halál Őrségnek sikerült visszafoglalni a bolygót, ám a Birodalom Korában eltűntek a képből, és a Mandalore már csak egy Birodalmi kézben lévő viszonylag jelentéktelen rendszer volt.

Már csak az a néhány mandalori maradt, akik fejvadászként egyedül éltek. (pl.:Jango Fett)

Az idők kezdetétől csak egy jelképük volt.

Történelem

A Coruscant-i csata

"Évezredekkel azelőtt, hogy az emberi faj felemelkedett volna, és a ma Coruscant-ként ismert óriási betondzsungelen elpusztította volna a természetes élővilágot, a bolygó felszínéért két csoport viaskodott. Tizenhárom előemberi törzs, Zhell Seregei küzdöttek a túlélésért, ellenfeleik pedig a szürke bőrű, "emberközeli" Taungok voltak.

Valamikor, a háború folyamán, egy vulkán tört ki, a természet haragját zúdítva a bolygófelszínre, a levegőbe került hamu pedig két hosszú évre sötétségbe borított mindent. Zhell Seregei megtizedelődtek a csapásban, és a Taungok népe, győzelmüket ünnepelve új nevet vettek fel: Dha Werda Verda, azaz Árnyékharcosok. A sötétség leple alatt azonban a Zhell is megerősödött, és mikor alkalom kínálkozott, rajtaütöttek ünneplő ellenségeiken. Hogy hogyan történhetett, senki nem tudhatja, de menekülésre kényszerítették, a Taungokat."

Részlet a Hajnalkrónikából, mely a Galaxis őstörténetével foglalkozó kötetek legjelentősebbike

A Mandalori törzs létere jötte

Lesújtó vereségük után a Taungok egy Roon nevű bolygón telepedtek le, ahol ezer évig éltek viszonylagos békében. Az évezred elteltével azonban kiemelkedett közülük egy máig legendás hadúr: Első Mandalore.

ThePlanetMandalore.png

A Mandalore bolygó

Vezetésével elkezdődött a mandaloriak dicsőséges története. A Taungok kirajzottak Roon-ról, és egy új bolygót hódítottak meg, melynek (haduruk tiszteletére) a Mandalore nevet adták. Végül az egész faj felvette e nevet, így váltak a ma mandaloriként ismert faj első egyedeivé, és a galaxis legelszántabbnak, leghalálosabbnak tartott katonáivá, akik szigorú erkölcs kódexük, és vágófegyverekkel bizoyított szakértelmük miatt váltak ismertté.

Végül, pontosan nem tudni hogyan, a mandalori faj kihalt. A mandalori elnevezés többé már nem egyetlen fajra utalt, hanem egy több fajt befogadó, harcos klánszövetségre ( épp úgy, mint a Sith fajból kiemelkedő Sith Rendé). A Taungok nevét ma már csak egy körzet, a Taung Magaslatok neve őrzi a Császárvárosban.

Mandalore meghódítása után hosszú-hosszú ideig, a mandaloriak nem hagyták el saját csillagrendszerüket egészen a Y.E. (a Yavin-i Csata Előtt) 3981-ben kitört Nagy Sith-háborúig, mikor nagyarányú terjeszkedésbe kezdtek, nevüket pedig megismerte és rettegte az egész Galaxis.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki