FANDOM

    Leia holo.jpg

„Segítsen! Ön az egyetlen reményünk!”

Maketh-Tua.png
Maketh Tua
Életrajz
Szülőbolygó:

Lothal

Külső
Faj:

ember

Nem:

Magasság:

1,87 méter

Hajszín:

szőke

Szemszín:

barna

Időrend és hovatartozás
Korszak(ok):
Hovatartozás:

Maketh Tua miniszter egy lothali ember volt. Birodalmi pályafutását a Birodalmi Akadémia növendékeként kezdte, majd később, Arihnda Pryce lothali kormányzó távollétében a Lothal bolygó gyárait felügyelte, hogy azok maximális teljesítménnyel műküdjenek.

Életrajz

A Birodalom támogatója

Lothali miniszterként Tua kulcsszerepet játszott abban, hogy a bolygó hű maradjon a Birodalomhoz. Első miniszeri teendői között elrendelte, hogy a lothaliak elérhető áron juthassanak a kormányzat által támogatott lakásokhoz.

T-7-es iondiszruptor szállítmány

Miniszersége idején Tua a Garel bolygóra utazott Amda Wabóval, a közeli Ando bolygó képviselőjével, C-3PO-val és R2-D2-val. Feladata az volt, hogy átvegyen egy szállítmány T-7-es iondiszruptort, amelyeket a Lasan elpusztítása után galaxisszerte betiltottak.

Mivel Tua nem beszélte az aqualish nyelvet, magával vitte C-3PO-t tolmácsként. Amikor egy másik utas, Ezra Bridger asztroszerje megzavarta az utasokat és Kanan Jarrus panaszt tett az őket szállító sikló droid kapitányának, RX-24-nek, a pilóta minden droidot, beleértve C-3PO-t is, a sikló hátsó részébe küldött. C-3PO nélkül Tua nem tudott tárgyalni aqualish üzleti partnerével. Ekkor Sabine Wren a Birodalmi Akadémia diákjának adva ki magát meggyőzte Tuát, hogy tolmácsolhasson közte és partnere közt. Sabine, aki valójában a lothali lázadók tagja volt, szándékosan tévesen fordítva a 17-es dokkhoz irányította Tuát.

Miután megérkeztek a Garelre, Tue és társai a 17-es dokkhoz indultak. Itt rájöttek arra, hogy Sabine félrevezette őket és hogy a fegyverszállítmány valójában a 7-es dokkban volt található. Tua, Wabo, és rohamosztagos kíséretük a 7-es dokkhoz sietett, ahol a C1-10P asztroszer várta őket. Tue rögtön felismerte az asztroszert a siklóról és rájött, hogy becsapták. A 7-es dokkban találtak rá a lázadókra, amint azok megpróbálják hajójukra rakni a teljes a fegyverszállítmányt. Tűzpárbaj alakult ki, de a lázadók sikeresen elmenekültek hajójukkal és a fegyverekkel.

Az incidens után Tua kapcsolatba lépett Kallus birodalmi ügynökkel. Kiderült, hogy ugyanezen lázadók korábban már szembekerültek Kallusszal a Kessel bolygón.

Megjelenés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki