Fandom

Második helskai csata

2 733pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Az első helskai csata YU 25-ban zajlott le, és a Yuuzhan Vong háború első ütközete volt.

A csata

Kyp Durron és vadászraja csempészek nyomát keresve egy forgalomfigyelő bólya holofelvételeit nézte, ahol Kyp egy Spacecaster-osztályú siklóra lett figyelmes, amely a Helska rendszer felé tartott, és úgy döntött követni fogják.

A Yuuzhan Vong jelenlétről mit sem sejtve megérkeztek a Helska rendszerbe, ahol a Helska 4 elhagyatott jégbolygót találták. Korábban már egy yuuzhan vong Világhajó szállt le a bolygón, ahol jelentős bázist alakított ki. A csapat a bolygó felé közeledve, körülötte csoportosuló aszteroida-szerű tárgyakat észlelt. Az aszteroidák figyelmeztetés nélkül tüzet nyitottak, és Kyp-éknek rá kellett döbbenniük, hogy amiket aszteroidáknak hittek, valójában vadászgépek voltak (amiket később Coralskipper-eknek neveztek). Kyp és csapata jól tartotta magát az ellenséggel szemben, amíg a vongok dovin basal-okat nem kezdtek használni a pajzsaik leszívására. Ezután Kyp csapata gyors ütemben fogyatkozott. Kyp és egy A-szárnyú vadászgép vak hiperűrugrást hajtott végre, Miko Reglia pedig lezuhant, de túlélte. Az A-szárnyú pilótája valószínűleg belehalt az ugrásba.

  [Source]

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki